احیای مرفاوی در 58 سالگی

2 موفقیت در 3 ماه!

احیای مرفاوی در 58 سالگی

یکی از تصمیمات کمیته فنی فدراسیون فوتبال در دوره سرپرستی میرشاد ماجدی، انتخاب صمد مرفاوی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان ایران بود.


شاگردان مرفاوی در مردادماه در کشور تاجیکستان در مسابقات کافا 2022 به میدان رفتند و موفق شدند در مقابل رقبایی چون ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان شکست‌ناپذیر باشند و با کسب
 8 امتیاز از چهار مسابقه و ثبت 12 گل، عنوان قهرمانی رقابت‌های کافا2022 را بدست بیاورند تا اولین دستاورد سرمربی 58 ساله تیم ملی جوانان، دو ماه پس از انتصاب او به این سمت بدست آید.
مرفاوی حضور در تورنمنت کافا را برای آماده‌سازی بهتر تیم ملی جوانان برای شرکت در انتخابی جام ملت‌های آسیا می‌دانست و امیدوار بود در آن تورنمنت هم شاگردانش بتوانند عملکرد خوبی را از خود نشان بدهند و راهی مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شوند.تیم ملی جوانان ایران برای حضور در مسابقات انتخابی جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا راهی قرقیزستان شد. شاگردان مرفاوی برای صعود به جام ملت‌ها باید از سد قرقیزستان، برونئی و امارات می‌گذشتند که عملیات صعود با موفقیت پشت سر گذاشته شد. 
شاگردان مرفاوی باید در اسفندماه به میزبانی کشور ازبکستان، در مسابقات جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا شرکت کنند. صمد مرفاوی سرمربی تیم ملی جوانان ایران که در سه ماه اخیر حضورش در این تیم توانسته دو موفقیت بدست آورد، درباره شرایط تیمش برای حضور در جام ملت‌های زیر 20 سال آسیا گفت: «طبیعتاً در مرحله بعدی بازی‌های سختی پیش رو خواهیم داشت. ما استعدادهای خوبی در فوتبال ایران داریم و تا 6 ماه آینده که بازی‌های نهایی آغاز می‌شود، فرصت مناسبی است که هم تیم را تقویت کنیم و هم تمریناتمان را پیگیری کنیم تا بتوانیم راهی جام جهانی شویم».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه