از کی‌روش قهرمانی آسیا را بخواهیم

امیرحسین صادقی در گفت‌و‌گو با قدس:

از کی‌روش قهرمانی آسیا را بخواهیم

امیرحسین صادقی در گفت‌وگویی اختصاصی با قدس نسبت به اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و تیم ملی واکنش‌هایی نشان داده است. صادقی مانند همیشه رک و صادقانه حرف می‌زند.


 انتخاب تاج آیا فوتبال ما را از این بن بست نجات خواهد داد؟
تاج یک مدیربا تجربه است که در فدراسیون فوتبال کار کرده است. میان تمام گزینه‌ها به اعتقاد من ایشان انتخاب بهتری بود. ما اصلاً برای جام جهانی وقت نداریم و اگر فردی رئیس می‌شد که این فضا را نمی‌شناخت برای فوتبال ما اتفاق خوبی نبود. 

بازگشت کی روش چطور؟
می‌خواهم همین‌جا به همه مردم ایران بگویم اگر هریک از نامزدها رئیس می‌شدند درنهایت کی‌روش را به عنوان سرمربی انتخاب می‌کردند. این اعتقاد من است که اسکوچیچ هیچ شانسی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی درجام جهانی نداشت. او یک مربی کوچک بود که تیم ملی فوتبال ایران را سکوی پرتاب خود برای رسیدن به اهدافش کرد.

خیلی‌ها همین اعتقاد را داشتند اما چون با تیم ملی به جام جهانی رسیده بود نمی‌شد به درستی درباره او نظر داد.
صعود به جام جهانی با این همه لژیونر که خیلی‌های‌شان ساخته و پرداخته کی‌روش هستند به خدا کاری نداشت. من از آقای اسکوچیچ بابت کاری که در تیم ملی انجام داد ممنونم. ایشان زحمت کشید اما او درحد تیم ملی ما نبود. او مربی رتبه 300 جهان است. 

اگربا کی‌روش درجام جهانی نتیجه نگیریم، آن وقت خیلی‌ها تصمیم تاج را زیر سؤال نمی‌برند؟
اتفاقاً می‌خواستم درباره این موضوع هم حرف بزنم. هرگز نباید به کی‌روش فشار بیاوریم که درجام جهانی نتیجه بگیرد. به نظر من دیگر نمی‌شود کار شاقی برای تیم ملی کرد. کی‌روش باید برای جام ملت‌های بعدی برنامه بدهد. این می‌شود یک کار اصولی و درست. ما باید از او قهرمانی در آسیا را طلب کنیم نه موفقیت درجام جهانی. البته چه بهتر که با او درجام جهانی هم بدرخشیم که همین اتفاق هم خواهد افتاد چون بازیکنان او را قبول دارند. کی‌روش شخصیتی کاریزماتیک است که همه او را قبول دارند. متاسفانه در زمان اسکوچیچ هیچ وفاقی درتیم ملی نبود. خیلی از بازیکنان او را قبول نداشتند وهر حرفی می‌خواستند به او می‌زدند و به تیم ملی هم دعوت می‌شدند. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه