6 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور‌ به خواف محقق نشد

6 هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهور‌ به خواف محقق نشد


​​​​​​​نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: 6هزار میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور برای ایجاد باند دوم و مبلغ ۷۶۰میلیارد ریال توسط معادن تخصیص یافته اما تاکنون این مبلغ محقق نشده است.
حجت‌الاسلام اکبر احمدپور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها و مهم‌ترین مطالبه مردم موضوع رسیدگی به جاده و نبود همکاری معادن سنگان خواف است که با مکاتبات و فراوانی تماس‌های من، مسئولان امر قول می‌دهند اما عملی در کار نیست.
وی گفت: در آخرین جلسه پیگیری بحث جاده که با حضور وزیر راه، مسئول راه‌آهن کشور و شرکت زیرساخت برگزار شد بحث دوبانده شدن محور تربت حیدریه- خواف که تنها دو قطعه آن در حال انجام است مطرح شد که باید سایر قطعه‌ها تقسیم‌بندی شود و سهمی را معادن و سهم دیگر را وزارت راه متقبل شود اما قبول نکردند.
وی خاطرنشان کرد: معادن سنگان خواف قول‌هایی می‌دهند اما در عمل انجام نمی‌شود و به مسئولان کشور نیز گفته‌ام باید حقوق دولتی به منطقه بازگردد؛ چرا که این یک نوع حرام‌خوری است که در کشور رواج می‌دهید اما همچنان از این موضوع خبری نیست.
احمدپور عنوان کرد: معادن به موضوع استفاده از آب نباید هیچ ارتباط و چشمداشتی داشته باشند چون برای کشاورزی و تأمین آب شرب مردم مشکلاتی را فراهم می‌کنند اما اگر نیازمند هستند می‌توانند یا رواناب‌ها را مهار کنند و یا طبق زمان مشخص شده چهار تا پنج سال برای انتقال آب خلیج فارس اقدام کنند.
مهدی عباسپور، فرماندار خواف نیز با بیان اینکه دوبانده شدن جاده تربت حیدریه - خواف یکی از مطالبات اصلی مردم این منطقه است گفت: ما با مردم هم‌نظر هستیم و انتقاد مردم بجاست؛ چرا که روند اجرای این پروژه کند و توجه لازم به آن نشده است و در حال حاضر قطعه‌های اول و دهم از شهریور سال 1398 در حال ساخت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه