توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه‌های خراسان شمالی

توزیع واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه‌های خراسان شمالی

کارشناس دارویی و تدارک توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسن آنفلوانزای ایرانی در داروخانه‌های این استان توزیع شده است.


دکتر سماعی اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوانزا هم اکنون این واکسن در کشور و در این استان توزیع شده و افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه واکسن آنفلوانزای ایرانی با نام فلوگارد امسال مجوز دریافت کرده و وارد بازار شده است، افزود: این واکسن بر پایه فناوری واکسن نوترکیب بوده، چهار ظرفیتی است و برای افراد بالای ۱۸ سال قابلیت مصرف دارد.
دکتر سماعی ادامه داد: واکسن‌های خارجی آنفلوانزا که فرانسوی و هلندی هستند نیز از هفته آینده در داروخانه‌های استان توزیع خواهند شد.
وی بیان کرد: قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی ۲۰۰ هزار تومان است.
این مسئول در ارتباط با بهترین زمان تزریق این واکسن بیان کرد: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از اواسط شهریور تا اواسط مهر ماه است اما افرادی که موفق به تهیه آن در این برهه زمانی نشده‌اند می‌توانند پس از این زمان نیز تزریق کنند.
وی تصریح کرد: اوج درگیری با این بیماری تا اواخر اسفند ماه است بنابراین هر زمانی که تزریق شود می‌تواند مؤثر باشد.
کارشناس دارویی و تدارک توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا در بیماران خاص و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید با مشورت پزشک انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه