محدودیت سوخت‌گیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین

محدودیت سوخت‌گیری و تعطیلی ساعتی پمپ‌های بنزین

طرح مدیریت مصرف سوخت، بسیاری از جایگاه‌ها را در شهرستان مرزی نهبندان با کمبود بنزین مواجه و صف‌ها را طولانی کرده است.


شاید بیشتر از یک هفته است که جایگاه‌های سوختی که باید به صورت شبانه‌روزی جوابگوی نیاز مسافران عبوری از نهبندان باشند با کمبود سوخت مواجه بوده و این موضوع مشکلات عدیده‌ای برای رانندگان بین‌شهری و به ویژه مسافران ایجاد کرده است و هر روز بر این نارضایتی‌ها افزوده می‌شود.
یکی از مسئولان جایگاه سوخت نهبندان با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های محور‌های مواصلاتی شهرستان می‌گوید: طبق روال معمول پیش از اتمام ذخیره بنزین درخواست تأمین سوخت را به مرکز استان ابلاغ می‌کنیم، اما بنزین مورد نیاز جایگاه با تأخیر ارسال می‌شود و یکی از دلایل ایجاد صف و کمبود بنزین همین مورد است، اما وقتی دلیل دیر رسیدن سوخت را از مدیران استانی جویا می‌شویم دوری مبدأ حرکت کامیون‌های سوخت‌رسان را بهانه می‌کنند.
او که خواست نامش فاش نشود به باشگاه خبرنگاران گفت: دیر رسیدن سوخت به جایگاه‌های نهبندان در حالی است که جایگاه‌های سایر نقاط استان هیچ وقت این مشکل را ندارند و یا کمتر از جایگاه‌های نهبندان دچار کمبود سوخت هستند و بنزین آن‌ها به موقع تأمین می‌شود.
این جایگاه‌دار نهبندانی همچنین گفت: هر جایگاه سوخت در نهبندان یک کارت آزاد با سهمیه ۸ هزار لیتر و ۲۵۰ نوبت سوخت‌گیری در روز دارد به گونه‌ای که حتی اگر با هر بار سوخت‌گیری مشتری درخواست ۲۰ لیتر کند نمی‌توان بیشتر از ۵ هزار لیتر بنزین فروخت و عملاً پس از آن دیگر قادر به جوابگویی به مشتریان نیستیم.
شنیده‌ها از برخی از مسئولان حوزه سوخت استان حکایت از تعطیلی اجباری با عنوان خرابی دستگاه‌های برخی جایگاه‌های سوخت دارد که گویا اجبار به تعمیر دستگاه‌های جایگاه‌ها با هدف تعطیلی جایگاه و کم‌مصرف کردن سوخت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه