پیکر سردار درچه‌ای در مشهد تشییع شد

پیکر سردار درچه‌ای در مشهد تشییع شد


​​​​​​​مراسم تشییع پیکر سردار جانباز و آزاده سیدهاشم درچه‌ای از فرماندهان دوران دفاع مقدس در حرم امام رضا(ع) برگزار شد و پس از طواف در بهشت رضا(ع) آرام گرفت. به گزارش فارس، آیین تشییع پیکر سردار جانباز و آزاده سیدهاشم درچه‌ای از فرماندهان دوران دفاع مقدس، ظهر دیروز با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسئولان نهادها و ارگان‌های مختلف و جمعی از مردم در مشهد برگزار شد.
وداع با پیکر این مرحوم در مهدیه مشهد برگزار شد و حاضران از جمله همرزمان وی، پس از برپایی آیین عزاداری حسینی و توسل به ائمه اطهار(ع)، پیکر این فرمانده دوران جنگ تحمیلی را روی دست به سمت حرم مطهر رضوی حمل کردند. پیکر سردار درچه‌ای پس از اقامه نماز در کنار سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده در بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد.
سردار سید‌هاشم درچه‌ای با شروع جنگ تحمیلی جزو نخستین نیرو‌های خراسانی بود که در منطقه نبرد و الله‌اکبر در جبهه جنوب حضور پیدا کرد و در عملیات طریق‌القدس به افتخار جانبازی نائل آمد. وی در عملیات الی بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد حضور داشت و در تیر 1361 در عملیات رمضان به اسارت نیرو‌های بعثی در‌آمد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه