پذیرایی اهل سنت ایران از زائران پاکستانی اربعین

پذیرایی اهل سنت ایران از زائران پاکستانی اربعین


​​​​​​​سعید دهنوی، سخنگوی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیئت خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه این ستاد از سال ۹۳ برای خدمتگزاری به زائران پاکستانی و شبه قاره هند تشکیل شده است، گفت: این ستاد از گروه‌های مردمی شیعه و حتی اهل سنت در مرز میرجاوه تشکیل شده که امسال با توجه به اضافه شدن مرز ریمدان، در این بخش نیز خدمت‌رسان مردم هستیم. این گروه‌ها شامل هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها و گروه‌های مردمی است. 
دهنوی با بیان اینکه امسال پس از دو سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی، دوباره توفیق خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی را در هفت حوزه داریم، گفت: امسال پایگاه اینترنتی www.40054.ir راه‌اندازی شد تا افراد علاقه‌مند به خدمت، ثبت‌نام کنند که در مجموع هزارو200 نفر خادم ثبت‌نام کردند. این خادمان برای کارهایی مانند پیرایشگری، کفاشی، آشپزی، گرافیک، تدوین، عکاسی و ... نام‌نویسی کردند و درحال حاضر به صورت حضوری در منطقه و یا غیرحضوری مشغول خدمت‌رسانی هستند.
سخنگوی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یکی از زیبایی‌های خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت و خدمات گروه‌های اهل سنت است، گفت: این هموطنان ما در منازل خود به این زائران اسکان می‌دهند و پذیرای آنان هستند. بخش مهم و عمده‌ای از خادمان ریمدان، اهل سنت هستند.
وی افزود: سران طوایف اهل سنت و بزرگان هر منطقه در مرز حضور پیدا می‌کنند و خوش‌آمدگوی زائران پاکستانی هستند. آن‌ها موکب راه‌اندازی کرده و ایستگاه صلواتی دارند و هر زائری که وارد می‌شود، تلاش می‌کنند به او خدمت‌رسانی کنند. تعدادی از اهل سنت نیز برای حمل و نقل، وسایل شخصی خود را پای کار آورده‌اند یا به عنوان راننده مشغول خدمت‌رسانی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه