ایران بلای جان مدعی قهرمانی؟

سونامی تغییرات در رقابت‌های والیبال مردان جهان

ایران بلای جان مدعی قهرمانی؟

تیم‌های والیبال ایران و برزیل در حالی در مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی مردان جهان سال 2022 در لهستان به مصاف هم می‌روند که زردپوشان مدعی قهرمانی به دنبال چهارمین مدال طلای خود در این رقابت‌ها هستند.


مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان 2022 که از روز جمعه چهارم شهریور با حضور 24تیم در 6 گروه و در دو کشور لهستان و اسلوونی آغاز شده بود، روز چهارشنبه نهم شهریور به پایان رسید.
یکی از ویژگی‌های فرمول این دوره از مسابقات قهرمانی جهان مشخص نبودن حریف مرحله بعدی تا پایان مرحله مقدماتی بود به همین دلیل تیم‌ها برابر حریفان با تمام قدرت به میدان‌ رفتند و شاهد دیدارهای بسیار جذاب در این رقابت‌ها بودیم. با این حال نحوه برگزاری مسابقات والیبال قهرمانی جهان صدای اعتراض بسیاری از تیم‌های حاضر در این دوره از پیکارها را درآورده است؛ از همین رو گفته می‌شود مسئولان فدراسیون جهانی والیبال در فکر تغییر فرمول این مسابقات برای دوره‌های بعدی هستند.
به نظر می‌رسد تغییرات عمده‌ای درپیش خواهد بود که ازجمله آن‌ها می‌توان به تغییر تاریخ برگزاری مسابقات و افزایش تیم‌ها اشاره کرد. اعلام رده‌بندی نهایی مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی جهان 2022 و حضور تیم‌های لهستان و اسلوونی در صدر جدول موجب اعتراض بسیاری از علاقه‌مندان به والیبال شد و حالا FIVB به دنبال تغییر این شرایط است.
گفته می‌شود احتمال دارد دوره آینده با حضور 32 تیم برگزار شود؛ این در حالی است که مسابقات امسال با حضور 24 تیم برگزار می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد در سال‌های آینده مسابقات قهرمانی جهان هر دو سال یک بار برگزار شود. این موارد تنها بخشی از تغییرات احتمالی مدنظر مسئولان فدراسیون جهانی است.

 آغاز مرحله نخست حذفی
مرحله نخست حذفی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از دیروز آغاز شد و به مدت چهار روز با هشت مسابقه در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد و شاگردان بهروز عطایی در آخرین مسابقه این مرحله از ساعت 23 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه 15 شهریور به مصاف برزیل می‌روند.
تیم ملی والیبال ایران که با دو برد و پنج امتیاز در رتبه دوم گروه F مرحله مقدماتی و دوازدهم جدول کلی (24تیمی) این مسابقات قرار گرفت، در چهارمین مسابقه خود در این رقابت‌ها کار بسیار سختی پیش رو دارد زیرا باید با برزیل پرافتخارترین تیم جهان روبه‌رو شود.
در مجموع 19 دوره برگزار شده رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان، تیم‌ ملی والیبال مردان برزیل با سه قهرمانی و دو نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در این رقابت‌ها محسوب می‌شود. البته روسیه افتخارات بیشتری نسبت به برزیل دارد، اما روس‌ها در این دوره از مسابقات حضور ندارند.
دو تیم ایران و برزیل در طول تاریخ 19بار به مصاف یکدیگر رفتند که ایران تنها سه بار فاتح میدان شده و در 16مسابقه مغلوب این تیم قدرتمند شده است.
آخرین رویارویی دو تیم ملی ایران و برزیل به هفته دوم لیگ ملت‌ها 2022 برمی‌گردد که شاگردان بهروز عطایی سوم تیرماه سال جاری 3 بر صفر مغلوب این تیم شدند و دیدار روز 15 شهریور فرصت مناسبی برای جبران این شکست است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه