جنگ تصویری در لیگ برتر

استقلال، باشگاه‌ها را علیه سیما متحد می‌کند

جنگ تصویری در لیگ برتر

تنش میان مدیران باشگاه استقلال و مدیران رسانه ملی بابت موضوع حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر سبب ایجاد شکاف عمیقی میان مدیران این دو مجموعه شد تا این اتفاق به یکی از جنجالی‌ترین حواشی روز فوتبال تبدیل شود.


​​​​​​​استقلالی‌ها که تا به امروز از مواضع سختگیرانه خود هرگز عقب‌نشینی نکردند مدعی شدند رسانه ملی به واسطه درآمدی که از حوزه فوتبال به جیب می‌زند سهم ناچیزی به باشگاه‌ها پرداخت می‌کند در حالی که براساس قوانین فیفا باید این روال اشتباه اصلاح شود.
اما مسئولان رسانه ملی زیر بار این مسئله نمی‌روند و مدعی‌اند برابر قوانین جاری کشور سهم حق پخش مسابقات ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان پرداخت کردند و حتی در برخی اوقات بیشتر از سهم نیز پرداخت کردند تا به نوعی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند ولی مقایسه نرخ درآمد و نرخ پرداختی این سازمان به وزارت ورزش بابت حق پخش تلویزیونی مسابقات نشان می‌دهد حق با مدیران استقلال است چون باوجود درآمدسازی و پول‌سازی رسانه ملی، آن‌ها بخش اندکی از این پول را به دستگاه ورزش می‌دهند. حالا در آستانه هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر این پرسش برای اهالی فوتبال به وجود آمده که آیا این اتفاق و لجبازی از سوی صداوسیما ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر؟
صداوسیما برای انتقام گرفتن از استقلال و خط و نشان کشیدن برای باشگاه‌هایی که این موضوع را به عنوان یک مطالبه پیگیری می‌کنند به نوعی تبلیغات محیطی ورزشگاه‌ها را در جریان پخش زنده سانسور می‌کند تا به این ترتیب مانع از درآمدزایی آن‌ها شود، اتفاقی که با واکنش بسیار زیاد هواداران این باشگاه روبه‌رو شده است اما با این حال آن‌ها بر مواضع خود پافشاری می‌کنند تا استقلال را وادار به عقب‌نشینی کنند. اما استقلال باوجود تهدید کارگزارش مبنی بر عدم پرداخت تعهداتش همچنان پای حرف خود ایستاده و قصد عقب‌نشینی ندارد.
از طرفی دیگر شنیده می‌شود مصطفی آجورلو بنا دارد با اتحاد راهبردی با مهدی تاج و برخی مدیران باشگاه یک اجماع همگانی علیه مدیریت رسانه ملی به راه بیندازد تا با ایجاد فشار بیشتر رسانه ملی را وادار نمایند تا حق و حقوق فوتبال را کامل پرداخت کند، همین اتفاق و نامه مهدی تاج به رئیس رسانه ملی سبب شد شدت حملات به مهدی تاج و زیر سؤال بردن جایگاه او در تمام شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی آغاز شود. 

خبرنگار: سینا حسینی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه