«روستای صنوبر» نگین سرسبز تربت حیدریه

«روستای صنوبر» نگین سرسبز تربت حیدریه


​​​​​​​«صنوبر» روستایی که به نگین سرسبز تربت حیدریه شهرت دارد در دهستان بالاولایت بخش مركزی این شهرستان واقع شده و با آب و هوای ییلاقی، مناظر طبیعی و چشمنواز و جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنی‌اش در فصل‌های مختلف سال به‌ ویژه بهار و تابستان، میزبان گردشگران، دوستداران طبیعت و مسافران بسیاری از نقاط دور و نزدیک است.
همچنین آب و هوای مطبوع، درختان سرسبز و گل‌های وحشی گوناگون شرایط مناسبی را برای پرورش زنبور عسل در این روستا فراهم کرده و در میان کوه و طبیعت زیبای این روستا، رودخانه شصت‌دره این منطقه را به جنگل‌های شمال کشور شبیه کرده و باغ‌های انبوه میوه، عطر بهشتی به این تفرجگاه داده است.
روستای صنوبر در 12 کیلومتری شمال غربی تربت حیدریه قرار گرفته و از جنوب به اراضی بهارستان، از شمال به كوه‌های شصت‌دره، با فاصله 8كیلومتری از روستای كامه علیا، از شرق به روستای سنجدبور و از غرب به بایگ محدود است. مناظر طبیعی و چشمنواز مسیر 17کیلومتری روستای صنوبر تا بخش مرکزی تربت حیدریه در ضلع شمال غربی این شهرستان هر گردشگری را به وجد می‌آورد و همه ساله گردشگران زیادی از رودخانه‌ها، غار و مناظر طبیعی پیرامون این روستا دیدن می‌كنند.
از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به کوه شصت‌دره، غار ماه‌پری، مناطق سرسبز کهنه تلخ و تنگر اشاره کرد. غار موسوم به «ماه‌پری» بر حسب بررسی باستان‌شناسان از نخستین زیستگاه‌های این منطقه و مربوط به دوره پیش از تاریخ است. همچنین کوه «شصت‌دره» که به ارتفاعات بخش مرکزی تربت حیدریه متصل و به روستای صنوبر مشرف است، از جاذبه‌های بسیار زیبا و دیدنی این منطقه به شمار می‌رود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه