کاهش تولید قارچ علت گرانی این محصول

کاهش تولید قارچ علت گرانی این محصول


​​​​​​​سرپرست مدیریت امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان ‌رضوی با اشاره به اینکه ۳۰ واحد از واحدهای پرورش و تولید قارچ در استان نسبت به سال گذشته غیرفعال شده‌ است، گفت: میزان تولید قارچ در خراسان رضوی با کاهش ۳۵۰ تنی و میانگین مجموع رشد منفی ۳ درصد روبه‌رو بوده که سبب افزایش قیمت این محصول شده است.
علی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص تولید قارچ در خراسان ‌رضوی اظهار کرد: در حال حاضر خراسان‌ رضوی با تولید ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن قارچ خوراکی در سال چهارمین استان تولیدکننده قارچ در کشور است.
وی در مورد علت کاهش تولید قارچ افزود: بالا رفتن قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه باکیفیت برای تولید، غیرفعال شدن تعدادی از واحدهای تولیدی به علت بالا رفتن هزینه‌های تولید و پایین آمدن عملکرد در واحد سطح به ویژه عدم تجهیز واحدها به سامانه‌های سرمایشی کارآمد و عدم امکان کنترل بهینه شرایط اقلیمی از جمله علت‌های کاهش میزان تولید این محصول است.
کاهش تولید به صورت مستقیم روی قیمت قارچ به ویژه در این فصل از سال تأثیرگذار است و در حال حاضر قیمت این محصول نسبت به چند ماه گذشته ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه نفوذ بیش از حد واسطه‌ها در خرید محصول از تولیدکنندگان موجب زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده شده است، تأکید کرد: واسطه‌ها محصول را با قیمت بسیار کم از تولیدکننده خریداری و با حداکثر قیمت در بازار عرضه می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه