تجهیزات پیر و انبارهای خالی

در نشست خبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بیان شد

تجهیزات پیر و انبارهای خالی

جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در دهه آخر صفر در 107 پایگاه و حضور هزارو206 امدادگر در استان به زائران به‌ویژه زائران پیاده‌ای که قصد سفر به مشهد را دارند خدمات‌رسانی خواهد کرد.


مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با بیان این مطلب در نشستی با رسانه‌ها بیان کرد: برای اینکه در دهه آخر صفر بتوانیم خدمات بهتری به زائران بدهیم درخواست اعتبار یک میلیاردی دادیم که بتوانیم کیفیت خدمات را ارتقا ببخشیم و رایگان در خدمت زائرانی که نیاز به امدادرسانی دارند قرار دهیم. ضمن اینکه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین باوجود اینکه همه چیز متمرکز انجام خواهد شد و در هر 100 عمود یک پایگاه برای زائران در عراق برنامه‌ریزی شده، امکانات و توانمندی نیروهای هلال‌احمر استان برای خدمات‌رسانی ارسال شده است.

انبارهای خالی پشتیبانی
دکتر محسن ذاکریان همچنین درخصوص امکانات و میزان اقلام ضروری موجود در انبارهای هلال‌احمر استان گفت: ما در استان جمعیتی حدود 7میلیون نفر داریم که اگر بحران یا حادثه‌ای در نقطه‌ای اتفاق بیفتد براساس بازدیدی که از انبارها داشتیم موجودی آن‌ها تنها برای جمعیت 5هزار نفری جوابگو است که از این بابت، وضعیت مناسبی نیست. اما اگر چنانچه حادثه‌ای واقع شود جمعیت هلال‌احمر این آمادگی را دارد که از تمام استان‌ها تجهیزات و امکانات ارسال نماید و از این بابت نباید نگران بود.
وی ادامه داد: در موضوع خودروها چه امدادی و چه اداری وضع چندان خوب نیست. هزینه‌های نگهداری برخی از آن‌ها خیلی بالاست و استهلاک زیادی دارند. فقط همین را می‌توانم بگویم که حداقل 10 سال است خودرو جدیدی برای مجموعه هلال‌احمر استان خریداری نشده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی در واکنش به پرسش قدس درخصوص ورود حدود یک میلیون مهاجر در یک سال گذشته و کمک‌ها و خدمات صلیب سرخ به مجموعه هلال‌احمر استان بیان کرد: آوارگان افغانستانی درست مدیریت نمی‌شوند و تنها صلیب سرخ در موضوع واکسیناسیون افغان‌ها اعتباری در حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان پرداخت کرده که ما تمام واکسن‌ها ازجمله کرونا، سرخک، آبله و... را به جمعیت مورد نظر تزریق کردیم. همچنین صلیب سرخ در توزیع اقلام بهداشتی در کمپ‌ها همراهی داشته اما در مباحث درمانی و خدماتی اقدامی نداشته است.
 ذاکریان در مورد میزان املاک در تملک هلال‌احمر استان نیز گفت: در حال حاضر 136ملک در حوزه تملک هلال‌احمر قرار دارد؛ از مجتمع کشت و صنعت گرفته تا چاه کشاورزی، ورزشگاه و... را شامل می‌شود یکی از مباحثی که پس از سالیان سال ضرورت آن برای مجموعه هلال‌احمر مشهود است صیانت و حفاظت از این املاک است. ما بنگاه اقتصادی نیستیم اما آنچه مسلم است این است که برخی از این املاک در گذر زمان رسیدگی درستی به آن‌ها نشده است و از این حیث نیاز به مدیریت دارند. تنها گفتن این نکته شاید گوشه‌ای از آنچه در حوزه املاک است را نمایان کند که درآمد هلال‌احمر استان از کل این املاک در ماه رقمی کمتر از 300میلیون تومان است. یک نمونه آن مجموعه کشت و صنعت نیشابور است که گاوداری آن هزار رأس گاو در خود جای داده و همه سود آن به شرکت سرمایه‌گذاری هلال‌احمر بازمی‌گردد و یک ریال آن به حساب هلال‌احمر استان نمی‌رود.

پرونده شاهان گرماب
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت شاهان گرماب نیز گفت: شاهان گرماب یکی از جاذبه‌های خوب طبیعی و گردشگری خراسان رضوی است که مردم زیادی از استان و حتی سراسر کشور برای استفاده از این مکان گردشگری به فریمان سفر می‌کنند اما متأسفانه یکی از قراردادهایی است که در گذشته بسته شده است. مردم با اینکه هزینه‌های زیادی برای استفاده از امکانات آنجا پرداخت می‌کنند اما به هیچ وجه خدمات به آن‌ها داده نمی‌شود. پیمانکار به هیچ یک از موارد مورد تعهدش عمل نکرده و به دنبال باطل کردن قرارداد هستیم.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه