پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر کل ورزش و جوانان می‌گوید 295 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در خراسان رضوی وجود دارد که برای اتمام آن‌ها آمادگی داریم آن‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.


​​​​​​​دکتر سید علی‌اکبر هاشمی جواهری که دیروز در بازگشت دوباره‌اش به اداره کل ورزش و جوانان برای نخستین بار رودرروی نمایندگان رسانه‌های مختلف قرار گرفته بود، در پاسخ به پرسش قدس در مورد آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی و نیاز ورزش استان به تکمیل این پروژه‌ها برای ارتقای سرانه فضای ورزشی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است و بر اساس ماده 27 آمادگی داریم پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار نماییم. 

بخش خصوصی، پروژه‌های نیمه‌تمام را بگیرد
وی میزان بودجه مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها را هزار میلیارد تومان بیان کرد و افزود: برخی از این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان سال‌هاست به حال خود رها شده است. با وجود کمبود اعتباراتی که داریم، اداره کل ورزش و جوانان قادر به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها نیست. چنانچه افرادی از بخش خصوصی تمایل به همکاری در این موضوع و توانایی اتمام هر کدام از این پروژه‌ها را دارند، این آمادگی وجود دارد که بر اساس ماده27 به میزان آورده مالی که آن‌ها خواهند داشت، مدت زمان بهره‌برداری از این امکان را مشخص و توافق‌نامه‌های آن‌ها تنظیم شود.

ترکیب هیئت امنایی برای جذب کمک مالی
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین در مورد تصمیم برای تشکیل هیئت امنایی در راستای سروسامان دادن به موضوع اسپانسری تیم‌های ورزشی و شرایط باشگاه‌داری بیان کرد: آنچه مسلم است اینکه تاکنون در ورزش استان برای این موضوع‌ها کار نشده و ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است. به همین دلیل با علم به این موضوع و رسیدن به شرایط پایدار پیشنهاد تشکیل هیئت امنایی متشکل از افرادی که توانایی کمک به شرایط موجود را دارند مطرح شد. این افراد عبارت‌اند از آقایان خواجه نائینی؛ مدیر کل اقتصاد و دارایی، حجت‌الاسلام پژمانفر؛ نماینده مشهد و کلات در مجلس، حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد؛ معاون استاندار، یوسف زاده؛ مدیر کل راه و شهرسازی و یکی دو نفر از متولیان رشته ورزشی که موضوع آن در هیئت امنا مطرح می‌شود. با این تفسیرها با تشکیل این هیئت امنا و جمع و جور شدن کمک‌ها و همراهی اسپانسرها می‌توان مبحث‌های مالی مرتبط با تیم‌ها و باشگاه‌ها را بهتر سروسامان داد.

حضور شورایی‌ها در هیئت‌های ورزشی 
هاشمی جواهری در واکنش به این مطلب که به موضوع حضور برخی از اعضای شورای شهر در رأس هیئت‌های ورزشی پرداخته بود، گفت: در زمان‌هایی باید مدیران تصمیم‌هایی بگیرند که به آن‌ها اعلام شده است. در برخی از هیئت‌ها نیز مجبور به گرفتن تصمیم بودیم؛ اما اینکه فردی را بیاوریم که به واسطه حضور در منصبی این تصمیم گرفته شده، تنها این نیست؛ ولی چنانچه احساس کنیم یک مسئول یا عضو شورا می‌تواند کمک کند، از او کمک خواهیم گرفت.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال شهر خودرو اظهار کرد: مدیران این باشگاه بعد از سقوط به لیگ دسته یک تأکید داشتند که دیگر نمی‌خواهند تیم‌داری کنند. بر همین اساس با هماهنگی که با هیئت فوتبال به وجود آمد، قرار شد اجازه خروج امتیاز این تیم از استان داده نشود که سرانجام تیم به یک گروه مشهدی فروخته شد که آن‌ها نیز اعلام کردند هم شرایط اداره تیم را دارند و هم بودجه مورد نیاز را می‌توانند برای حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول تأمین نمایند.

گلایه‌هایی از جنس جوانان
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان نیز با بیان این مطلب که به طور تقریبی در تمام شهرستان‌های استان کارشناسی مستقل که تنها در حوزه جوانان فعالیت نماید وجود ندارد، بیان کرد: اعتبارات ابلاغی و امکانات موجود در حد و اندازه مسائل مرتبط با جوانان نیست.
حجت‌الاسلام محمدپور ادامه داد: 28 پست خالی در حوزه جوانان داریم در حالی که در برخی از اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌ها تنها یک مدیر وجود دارد که به واسطه حجم زیاد کاری که در حوزه ورزش است، نه وقت و نه امکان رسیدگی به مسائل حوزه جوانان را دارد.
وی با ابراز گلایه نسبت به نحوه تخصیص وام ازدواج به متقاضیان در استان گفت: در بحث میزان درصد تخصیص وام به متقاضیان در خرداد ماه گذشته، استان در رتبه سی‌ام کشور قرار گرفت با 29 درصد که این رتبه در تیر ماه به 31 تنزل یافت با 37 درصد از متقاضیان دریافت وام ازدواج. این جای گلایه‌مندی است که چرا باید سیستم بانکی استان با این موضوع این‌گونه برخورد نماید.

خبرنگار: هاشم رسائی فر

برچسب ها :
ارسال دیدگاه