نگاه منفعت‌طلبانه به بافت فرسوده شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه 2 مشهد انتقاد کرد

نگاه منفعت‌طلبانه به بافت فرسوده شهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو مشهد گفت: در مجوزی که ویژه بافت‌های فرسوده صادر شده، اوقاف ۷۰ درصد از حقوق وقف را به نفع مردم تخفیف داده؛ ولی نگاه منفعت‌طلبانه و درآمد محور سازمان بازآفرینی به بافت‌های فرسوده، مانع از پیشرفت کارهاست.


به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ابراهیم صفرزاده افزود: بیشترین توفیق‌های شهرداری، در بازآفرینی بافت فرسوده مشهد در مناطقی صورت گرفته که اراضی آنجا وقفی بوده‌اند و متولیان موقوفات همواره با نگاه گره‌گشایی از مشکلات مردم و موقوف علیهم، در مسائل شهری تعامل داشته‌اند. 
وی ادامه داد: در مورد بافت آب‌کوه، چند نوبت با شهرداری توافق‌های کتبی و قطعی انجام شده؛ ولی متأسفانه تاکنون اراده‌ای در شهرداری برای انجام تعهدات وجود نداشته و توافق‌ها تنها روی کاغذ باقی مانده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه دو مشهد تصریح کرد: اگر سازمان بازآفرینی، احیای بافت فرسوده را به نفع شهر و مردم بداند، انتظارهای درآمدی را از این مناطق کم کرده و تخفیف‌های مندرج در قانون حمایت از احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده را به نفع مردم اعمال کند، شاهد جهش در بازآفرینی بافت‌های فرسوده خواهیم بود.
 وی افزود: کمتر از 10 درصد اراضی اوقافی در بافت فرسوده واقع شده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه 2 در پایان گفت: سازمان بازآفرینی، سازمانی است که خودش نیاز به بازآفرینی دارد و تا نگاه درآمد محور در سازمان بازآفرینی اصلاح نشود، بافت فرسوده در مشهد چه در 10 درصد اراضی اوقافی و چه 90 درصد غیر اوقافی تغییر چندانی نخواهد داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه