اختصاص اراضی مرغوب بیرجند به طرح ملی مسکن

اختصاص اراضی مرغوب بیرجند به طرح ملی مسکن


​​​​​​​مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در گذشته طرح‌های حمایتی مسکن در حاشیه شهرها اجرا می‌شد و نخستین بار در مرکز استان طرح نهضت ملی مسکن در بهترین و مرغوب‌ترین زمین‌ها در حال اجراست.
وحید داعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: جانمایی اجرای طرح‌های ساخت مسکن بسیار مهم است و در این دوره با حمایت استاندار خراسان جنوبی بهترین زمین‌ها را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دادیم.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جانمایی نامناسب طرح، احتمال
 ناموفق بودن آن را بالا می‌برد، اظهار کرد: اولویت در همه ۳۱ شهر استان واگذاری اراضی ملی در داخل محدوده قانونی شهرها بوده است. وی افزود: به همین منظور در شهر بیرجند منطقه زعفرانیه را به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده‌ایم که یکی از بهترین نقاط مرکز استان است و در این سایت امکانات مختلف شهری برای آینده پیش‌بینی شده است. وی بیان کرد: بلوک‌های این پروژه به‌صورت پنج طبقه (۱۰ واحدی) و چهار طبقه (۸ واحدی) طراحی شده و زیربنای مفید واحدها ۹۲‌تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: با‌تأکید استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم در سال نخست اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمین‌های مورد نیاز را در تمامی شهرهای استان تأمین کنیم. واحدهای مسکونی این طرح در ۲۹ شهر استان به جز شهرهای بیرجند و قاین به‌صورت ویلایی ساخته می‌شود.
وی گفت: در هیچ استان دیگری این کار انجام نشده است و با توجه به اقلیم و فرهنگ حاکم بر خراسان جنوبی در مناطقی که زمین موجود بوده، زمین به‌صورت تک نفره واگذار می‌شود تا مردم خودشان واحد مسکونی را بسازند.
وی افزود: در سایت زعفرانیه بیرجند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های استان بیش از ۴هزار واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان ساخته می‌شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه