کمبود پزشک درد بی‌دوا

خراسان جنوبی

کمبود پزشک درد بی‌دوا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌های بیمارستانی رتبه سوم کشوری را دارد، اما همچنان کمبود پزشک متخصص، دردی دوا نشده در این استان است.


به گزارش فارس، موسوی میرزایی افزود: از لحاظ تجهیزات در برخی نقاط استان از متوسط کشوری هم پایین‌تر هستیم، اما در مجموع استان وضعیت خوبی دارد و تلاش می‌کنیم به سمت عدالت پیش برویم تا شرایط در همه شهرستان‌ها یکسان شود. وی اظهار کرد: به لحاظ نیروی انسانی و پزشک متخصص جزو استان‌های ضعیف کشور هستیم و دلایل متعددی برای این کمبود وجود دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: در شهریور هر سال سهمیه نیروی پزشک متخصص در کشور اختصاص می‌یابد. در چندین نوبت به صورت حضوری و نامه‌نگاری کمبود نیروی پزشک متخصص در خراسان‌جنوبی کاملاً واضح به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده است.
موسوی میرزایی بیان کرد: در جلسه هیئت امنایی چند روز پیش مصوب شد به عنوان مشوق، پرداختی پزشکان افزایش یافته و حق‌مسکن و حقوق پزشکان به موقع پرداخت شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در چند هفته گذشته ۹۱میلیارد تومان وارد استان شد که قسمتی از مطالبات پزشکان پرداخت شد و ۸۵میلیارد تومان دیگر نیز تا چند روز آینده برای رفع مشکلات قسمت‌های مختلف درمان اختصاص می‌یابد.
وی افزود: امسال ۱۲۰ پزشک نیاز داریم که با توجه به اینکه چه تعداد پزشک وارد سامانه وزارت بهداشت می‌شوند به استان‌ها اختصاص می‌یابد.
موسوی میرزایی بیان کرد: پارسال در کشور هزار و ۵۰۰ دانش‌آموخته دکترا داشتیم که از این تعداد ۷۵نفر به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه