32درصد شبکه آب خراسان شمالی فرسوده است

32درصد شبکه آب خراسان شمالی فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 7هزار و ۱۰۰ کیلومتر طول خطوط انتقال آب و شبکه توزیع استان است که ۳۲درصد از این خطوط فرسوده هستند و تعویض هر یک کیلومتر از این خطوط نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار است که در مجموع برای اصلاح این شبکه‌ها نیازمند ۲هزارو۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.


به گزارش قدس آنلاین، رضا نعیمی در نشست خبری با اشاره به ۲۳۸روستای دارای تنش آبی طی سال ۹۹ در استان، اظهار کرد: سال گذشته تنش آبی در ۵۰ روستای استان رفع شد.
وی افزود: در سال جاری، تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) سپاه برای آبرسانی به ۱۰۷ روستا در قالب چهار مجتمع آبرسانی منعقد شد. مجتمع‌های آبرسانی پیش‌بینی شده شامل مجتمع شیرین دره از محل آب سد، مجتمع کهنه جلگه در مانه‌وسملقان با آبرسانی ۱۳روستا، مجتمع پرسه‌سو در جرگلان و مجتمع مرز شیروان که ۲۹ روستا را آبرسانی می‌کند.
نعیمی درخصوص بو و طعم نامناسب آب بجنورد نیز گفت: با توجه به اینکه بیشترین آب بجنورد از محل سد تأمین می‌شود با توجه به کاهش آب سد‌ها بو و طعم آب نیز تغییر می‌کند و این تغییر هم هر چه به فصل گرم شهریور نزدیک می‌شویم بیشتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خراسان شمالی در ادامه درخصوص پساب تولیدی در استان گفت: اکنون در استان ۱۱میلیون مترمکعب پساب تولید می‌شود که 7میلیون مترمکعب آن در شهرستان بجنورد است که بخشی توسط شهرداری استفاده و مابقی در رودخانه‌ها رها می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه