نگاه کسب و کارمحور به جای فردمحوری در بازار‌های موقت

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد مطرح کرد

نگاه کسب و کارمحور به جای فردمحوری در بازار‌های موقت

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: یکی از مأموریت‌های این سازمان ساماندهی و ایجاد بستر برای توسعه بازارهای محلی، موقت و جمعی است.


به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد مشیری گفت: در حوزه بازارهای موقت و جمعی مشهد نگاه کسب و کارمحور به جای فردمحوری است و به دنبال مدلی هستیم تا افراد پس از حضور مقطعی در این بازارها به توانمندی معمول و مطلوب رسیده و کسب و کار دائمی برای خود ایجاد نمایند.
رئیس کارگروه راهبری بازارهای جمعی مشهد در ادامه افزود: چشم‌انداز ما شکل‌گیری زنجیره ارزش تولید و اشتغال است و وظیفه ما در این حوزه مدیریت ایجاد زنجیره و تسهیل‌گری است و باید از تصدی‌گری پرهیز کرد.
وی در ادامه افزود: این زنجیره‌سازی مستلزم شبکه‌سازی است و شناسایی شبکه‌های مورد‌نیاز نخستین گام این فرایند خواهد بود.
مشیری درخصوص برنامه‌های آتی سازمان در حوزه بازارهای عرضه میوه و تره‌بار شهر مقدس مشهد نیز گفت: در این حوزه به دنبال راه‌اندازی و اجرای کریدور تجاری‌سازی محصولات روستایی و فراورده‌های کشاورزی هستیم و در این مسیر بی‌شک از حمایت و همراهی سازمان جهاد کشاورزی و متولیان اصلی موضوع استقبال می‌کنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: مجموع اقدام‌ها در حوزه ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، ارتقای سطح عرضه و رضایت شهروندان و تولیدکنندگان را به ارمغان خواهد داشت.
وی تعداد بازارهای موجود و فعال در شهر مشهد را ۳۰ مورد عنوان کرد که در مجموع حدود ۶هزار نفر در این بازارها اشتغال دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه