گام راهبردی دولت برای زیارت

هیئت وزیران با ارتقای کارگروه ملی زیارت به «شورای ملی زیارت» موافقت کرد

گام راهبردی دولت برای زیارت

میزبانی دبیرخانه این شورا با استانداری خراسان‌رضوی است


​​​​​​​سخنگوی دولت روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به منظور حمایت از حل مشکلات زائران محترم اماکن مقدس کشور، کارگروه ملی زیارت با ارتقای جایگاهش به شورای ملی زیارت تبدیل شد و هیئت دولت مصوب کرد که این شورا به ریاست شخص رئیس جمهوری و عضویت وزرای ارشاد، میراث، کشور، کار و نیز تولیت آستان‌های مقدس رضوی، حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و عبدالعظیم حسنی(ع) و استانداران استان‌هایی که میزبان اصلی زائران هستند، تشکیل شود و دبیر شورا هم استان خراسان رضوی انتخاب شد تا دبیرخانه در این استان باشد که اصلی‌ترین استان زیارتی کشور است. 
مصوبه اصلاح ساختار کارگروه ملی زیارت در جلسه مورخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور رئیس‌جمهور و در اجرای بند یک مصوبات مذکور از سوی وزارت کشور با متن پیشنهادی استانداری خراسان رضوی مبنی بر اصلاح ساختار و ارتقای «کارگروه ملی زیارت» به «شورای ملی (شورای عالی) زیارت» جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارائه شده بود. 
این کارگروه با سفر ‌رئیس‌جمهور وقت به مشهد در سال۸۸ در حرم امام رضا(ع)آغاز به کار کرد؛ با این حال طی سه سال گذشته جلسات این کارگروه تعطیل بوده است. از سال گذشته با روی کارآمدن دولت سیزدهم بار دیگر  کابینه دولت به  فعال‌سازی ظرفیت‌های این کارگروه اهتمام کرده است. 
به‌گفته نمایندگان مجلس، در بودجه سال ۱۴۰1 مبلغ ۱۵۰میلیارد تومان برای بهره‌گیری از این مصوبات اختصاص یافته و اعتباراتی نیز برای توسعه مناطق پیرامون حرم‌های مطهر در نظر گرفته شده است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه