شتابزدگی آقای وزیر برای دریافت کارت قرمز

گزارشی از خطر نفوذ شرکت‌های مشکوک در ورزش ایران

شتابزدگی آقای وزیر برای دریافت کارت قرمز

روز گذشته برای وزارت ورزش و جوانان پر از سؤال‌هایی بود که با پاسخ های غیر قانع کننده وزیر ورزش ختم به خیر نشد؛ چرا که افشاگری خبرگزاری «رکنا» از دام یک شرکت صهیونیستی برای نفوذ به فوتبال ایران دردسرهای وزیر و فدراسیون فوتبال را دوچندان کرد.


نفوذ مخصوص میدان سیاست و امنیت نیست و در حوزه ورزش و اقتصاد نیز امکان پذیر است، به همین خاطر در سال‌های گذشته واژه‌ جنگ هیبریدی از سوی اغلب رسانه‌های گروهی جهان به کرات تکرار می‌شود. در این گزارش به سراغ بررسی دو خبر داغ منتشر شده درباره وزارت ورزش و جوانان کشورمان رفته‌ایم تا در این زمینه قدری مطلع شویم. 

چرا سجادی کارت زرد گرفت؟
وزیر ورزش و جوانان که قرار بود در روزهای گذشته به مجلس برود و پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد، به واسطه ابتلا به بیماری منحوس کرونا زمینگیر شد و روز گذشته با 112 رأی موافق، 120 رأی مخالف و سه رأی ممتنع از مجموع 243 نماینده حاضر در جلسه که از توضیحات وزیر قانع نشدند با کارت زرد نمایندگان ملت به دفترش بازگشت. به گفته نمایندگان، قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان پس از 12 سال از تشکیل این وزارتخانه در شهریور سال 99 به تصویب رسید و بر اساس قانون حداکثر 6 ماه پس از تصویب این قانون باید آیین‌نامه اجرایی آن نوشته می‌شد که متأسفانه تاکنون ارائه نشده است.

شرکت‌های صهیونیستی در کمین فوتبال!
در پاییز 1400 و در دوران پرالتهاب شهاب الدین عزیزی خادم در رأس فدراسیون فوتبال افشای مذاکرات سران این فدراسیون با یک شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی ماجراهای زیادی را به همراه داشت. در آن ایام عزیزی خادم که از حمایت‌های بی دریغ حمید سجادی وزیر ورزش برخوردار بود، بدون مصوبه هیئت رئیسه و بدون رعایت آیین نامه معاملات فدراسیون فوتبال رأساً با پرداخت قرارداد هنگفت شرکت مشکوک الهویه را وارد ایران می‌کند.
 با مشخص شدن اصالت آن شرکت و ورود به موقع نهادهای نظارتی، عزیزی خادم امکان ادامه همکاری با شرکت مورد بحث را پیدا نمی‌کند. شاید اگر آن زمان افشاگری وسیع رسانه‌ها نبود، شرکت مورد نظر که روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی را در کارنامه خود داشت به کشورمان می‌آمد و اتفاقات ناگوار غیر قابل جبران برای زیرساخت‌های اینترنتی کشور به‌وجود می‌آمد. با این حال آن ماجرا به خیر گذشت ولی اکنون بازهم شاهد ورود یک شرکت جدید آن‌هم تحت حمایت صهیونیست‌ها و مکاتبه مستقیم آن‌ها با وزیر ورزش و جوانان هستیم.

EVS ابزار نفوذ رژیم صهیونیستی 
این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که واعظی آشتیانی نیز در روزهای اخیر از کلید واژه نفوذ در مصاحبه‌های خود استفاده کرده است. مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال دانسته یا ندانسته به سرنخ مهمی اشاره کرده و از وقوع یک اتفاق مهیب در زمینه فناوری کمک داور ویدئویی خبر می‌دهد. 
شرکت EVS که قرارداد رسمی با رژیم صهیونیستی دارد و رسماً به عنوان حامی تکنولوژیکی لیگ فوتبال رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند، در مکاتبه‌ای مشکوک که تصویر آن به دست «رکنا» رسیده است با وزیر ورزش و جوانان در ارتباط بوده و وزیر ورزش نیز گویا مکاتبه آن شرکت را به سرپرست موقت فدراسیون می‌دهد و از میرشاد ماجدی می‌خواهد چگونگی ورود این شرکت به ایران را بررسی کند.

تناقض کار وزارت ورزش اینجاست!
بر اساس نامه‌ای که خبرگزاری رکنا اعلام کرده است به زودی آن را منتشر خواهد کرد، محمد بویتا، قائم مقام بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت EVS در نامه خود به حمید سجادی اعلام کرده جلسات جدیدی با فدراسیون فوتبال ایران در حال برنامه ریزی است و همچنین از دو فرد یاد کرده که ظاهراً از سوی طرف ایرانی معرفی شده‌اند و البته شرکت خارجی با حضور آن‌ها مخالفتی نکرده است! جالب است که در متنی که در سایت همین شرکت منتشر شده، آمده اسرائیل نماینده خاورمیانه این شرکت خواهد بود و از این پس تمام کشورهای خاورمیانه باید به صورت مستقیم با این رژیم در ارتباط باشند! 

امکان قرمز شدن کارت زرد 
ماجرا از آنجا نگران کننده‌تر می‌شود که رکنا به ما می‌گوید: سند جامع فراخوان کمک‌داور ویدئویی چند ماه قبل آماده و به کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است اما تا این لحظه به دلایل نامعلوم از انتشار آن فراخوان خودداری شده است. در آن سند، کمک داور ویدئویی به عنوان یک بستر درآمدزایی برای فدراسیون معرفی شده و در آن 15 ظرفیت درآمدزایی برای فدراسیون پیش‌بینی شده است. 
ظاهراً اشکالات در ورزش را باید جدی‌تر از قبل دنبال کرد و بر مسئولان مربوط است که هر چه سریع‌تر تصمیم اساسی اتخاذ کرده و نگرانی جامعه ورزش را مرتفع کنند. هرچند روز قبل شاهد کارت زرد مجلس به وزیر ورزش و جوانان بودیم اما ممکن است این کارت زرد خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شود تبدیل به کارت قرمز بشود. اینکه به چه دلیل وزیر ورزش و جوانان باید با یک شرکت نامعلوم بدون استعلام‌های مربوط مذاکره و نامه نگاری انجام دهد، نامشخص است و جالب‌تر اینکه ورود دولت و مقامات دولتی به فوتبال به این وضوح آیا توسط فیفا رصد نمی‌شود که این جوابش کاملاً واضح بوده و امیدواریم تبعاتی برای فوتبال نداشته باشد.
در همین ارتباط احمد راستینه عضو فراکسیون ورزش با تأکید بر استیضاح علنی وزیر ورزش گفت: موضوع شرکت صهیونیستی را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کنیم.

خبرنگار: حسین محمدی اصل  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه