عذربدتر از گناه برای تیم ملی المپیک

عذربدتر از گناه برای تیم ملی المپیک

انصراف تیم ملی امید از حضور در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی همچنان با سکوت فدراسیون فوتبال مواجه شده است تا این علامت سؤال بزرگ برای افکارعمومی به وجود بیاید که آیا این مسئله به قدری کم اهمیت است که حتی مسئولان فدراسیون حاضر به ارائه توضیح به افکارعمومی و علاقه‌مندان نیستند؟


اما اوج فاجعه اظهارنظر رئیس کمیته ملی المپیک در ارتباط با دلایل لغو این اردو است؛ رضا صالحی امیری خیلی شیک به دوربین‌های تلویزیونی و خبرنگاران زل زد و گفت مشکل ابتلای بازیکنان تیم امید به کرونا بود، به همین دلیل با اصغر رحیمی صحبت کردم که در نامه خود توضیح دهد به دلیل مشکلات کرونا در این مسابقات حضور پیدا نکردیم!
چگونه بازیکنان این تیم کرونا داشتند که دیدار تدارکاتی تیم المپیک و پرسپولیس برگزار شد؟ آیا مهدوی کیا این موضوع را از رقیب تدارکاتی خود پنهان کرد؟ 
صالحی امیری به جای اینکه قصور خود و فدراسیون فوتبال را در برابر دوربین‌های تلویزیونی به زبان بیاورد ترجیح می دهد حقیقت را کتمان کند، اما بر خلاف تصور رئیس کمیته ملی المپیک، امروز همه می دانند که پشت پرده چه خبر است!
نخست اینکه او نمی‌خواست آمار کاروان ایران با ناکامی قریب الوقوع تیم المپیک خراب شود. از سویی دیگر وی یقین داشت با این وضعیت فشار روی مهدوی کیا به واسطه کسب دومین ناکامی دوران مربیگری‌اش به همراه این تیم افزایش می‌یابد، به همین دلیل از عدم حضور تیم استقبال کرد. در کنار این دو عامل نامزد مورد علاقه او در انتخابات فدراسیون فوتبال هم ممکن بود به واسطه این ناکامی زیر سؤال برود، به همین دلیل با یک تیر سه نشان را هدف قرار داد تا این تیم عازم مسابقات نشود و در نهایت تصمیم گرفت برای پنهان کاری کرونا را بهانه قرار دهد تا شاید جریمه کمتری نصیب ایران شود.
مطمئناً انتقاد تند و تیز مشاور وزیر ورزش درباره عدم حضور تیم امید در این مسابقات می تواند بیانگر این حقیقت باشد که گمانه زنی‌ها درباره دلایل لغو سفر ترکیه نزدیک به واقعیت است، به ویژه اینکه بیژن ذوالفقارنسب با ارائه کدهای مشخص به ردپای رئیس کمیته ملی المپیک در این ماجرا اشاره می‌کند و خواستار ارائه توضیحات قانع کننده به اهالی فوتبال و مردم می شود، اما دریغ از یک ثانیه پاسخگویی و شفافیت از سوی فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه که ترجیح می دهند در مواقع اضطرار در سایه پنهان شوند.

خبرنگار: سینا حسینی  

برچسب ها :
ارسال دیدگاه