جراحی «ورزش و جوانان»

جذب حمایت‌های دولتی برای خراسان رضوی مأموریت اصلی مدیرکل

جراحی «ورزش و جوانان»

جواد‌ رستم‌زاده

حکم پرسروصدای هاشمی‌جواهری به عنوان مدیرکل جدید ورزش‌و‌جوانان خراسان‌رضوی سرانجام دیروز ابلاغ شد.


​​​​​​​این یعنی چه مخالف او باشیم و چه موافق او، از امروز باید وی را نفر اول ورزش خطه خورشید بدانیم. خطه‌ای که در ورزش با خشکسالی مواجه است و حالا همه از جواهری که اتفاقاً حمایت‌های دولتی را همراه خود می‌بیند، انتظار معجزه دارند.او در دو دوره سرپرستی که طی کرد با تحرکات مخالفانش دست و پنجه نرم کرد، اما زور هیچ کدام از مخالفان پر‌شمار دکتر به دست‌های دولتی حمایت کننده وی نرسید. او که با شعار«پاک‌سازی ورزش» و با اتکا به تجربه نیمه تمام قبلی کارش را برای دومین بار در ساختمان طوسی و قرمز بولوار فردوسی مشهد شروع می‌کند، اتفاقاً از همان حمایت‌های جانانه پشت‌پرده باید به سود ورزش خراسان رضوی استفاده کند. سال‌هاست ورزش این استان از حمایت‌ و رانت‌های دولتی که دیگر استان‌ها از آن برخوردار بودند بی‌بهره است و حالا که جواهری با هسته اصلی دولت قرابت دارد، باید از این فرصت استفاده کرده و با کمک استاندار و نمایندگان مجلس(اگر فرصت پرداختن به ورزش استان را دارند!) با جذب منابع لازم و فراخواندن بخش خصوصی حتی با تهدید! آب رفته از جوی ورزش قهرمانی را به مسیر اصلی برگرداند.احتمالاً هاشمی جواهری در قامت استاد دانشگاه نیک می‌داند پاشنه آشیل ورزش قهرمانی در این استان عدم حضور و اقبال صنایع خرد و کلان موجود در خراسان به ورزش قهرمانی است. 
خراسان رضوی همیشه با وجود صنایع کلان و درآمدزایی چون سنگ‌آهن، فولاد، پتروشیمی و خودرو، برخلاف استان‌هایی چون اصفهان، کرمان، خوزستان و حتی تهران سودی از حمایت مالی آن‌ها نبرده و بهانه این بوده که منابع مالی تخصیص داده شده این صنایع به ورزش در استان‌های دیگر در حال صرف شدن است و نمی‌‎توان در خراسان از آن‌ها بهره برد. 
امروز با وجود هاشمی جواهری این انتظار هست که برخی از این صنایع در ورزش به کما رفته خراسان رضوی آستین بالا بزنند و به مردم این استان روی خوش نشان دهند. فوتبال، والیبال، کشتی، هندبال و ... امروز بیشتر از هر زمان دیگری برای حضور در سطح اول رقابت‌های باشگاهی ایران به این حمایت‌ها نیازمند هستند.علاوه بر این از همین منابع می‌توان برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزش بی نوای خراسان استفاده کرد. پروژه‌هایی که هر کدام به تنهایی می‌توانند بخش اعظم ورزش همگانی را پشتیبانی کنند و سبب رشد و رونق ورزش در شهرستان‌های محروم شمال‌شرق ایران شوند.در بخش«جوانان» هم امروز آنچه بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد، شفاف‌سازی در مورد منابع تخصیص یافته و تدوین یک برنامه اجرایی و عملیاتی و غیر شعاری است.
حتماً دکتر جواهری اعتراف می‌کنند که در این بخش در این سال‌ها هیچ اتفاق مثبت و روبه جلویی حادث نشده و کلمه«جوانان» بر سر در این اداره ‌کل فقط نقش دکوری داشته است و بس. اکنون به نظر می رسد زمان آن است که مدیرکل جدید روزه سکوت را شکسته و با اتکا به حکم دولتی خود در مقابل اصحاب رسانه از آنچه بر او در این مدت گذشت و البته برنامه‌های آتی خود برای تنویر افکار عمومی و امیدبخشی به جامعه خسته و از هم گسیخته ورزش خراسان سخن بگوید. حرف‌های جواهری پس از دوران پرتلاطم دو مدیر‌کل پرچالش قبلی حتماً شنیدنی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه