نتیجه آخرین‌پیگیری ماجرای پرستار «پاستورنو»

نتیجه آخرین‌پیگیری ماجرای پرستار «پاستورنو»

 با برکناری سرپرستار بیمارستان پاستورنو به دلیل اعتراض به معوقات خود و همکارانش، رایزنی برای بازگشت پرستار مشهدی به مرتبه شغلی‌اش از سوی علوم پزشکی ادامه دارد.
11 تیرماه ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که در این ویدئو منصوره رنجبر سرپرستار بیمارستان پاستورنو مشهد به خاطر معوقات خود و همکارانش به مسئولان اعتراض می‌کند که با پخش این ویدئو او برکنار می‌شود و همین خبر سبب شد تا ویدئو منتشر شده در ابعاد بسیار گسترده‌ای منتشر شود و رسانه‌ها و مردم به این اقدام واکنش نشان دهند.
در همین راستا صیقلیان، مدیر روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: پرستار بیمارستان پاستورنو اعتراض خارج از ادبی انجام نداده و حق با این پرستار است‌. هرچند این پرستار اخراج نشده اما دانشگاه علوم پزشکی پیگیر بازگشت او به جایگاه شغلی قبلی‌اش است.
وی گفت: برای جابه‌جایی این پرستار از سوپروایزری به پرستاری دلیل علمی و فنی از سوی بیمارستان ارائه نشده اما انتظار می‌رود مدیران بیمارستان‌ها تحمل خود را درخصوص انتقادها بالا ببرند. بیمارستان پاستورنو جزو بخش خصوصی است و ورود معاونت درمان به این ماجرا دخالت محسوب می‌شود، اما از جهت اهمیت موضوع و برای احقاق حق پرستاران پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.
امیررضا صالح‌مقدم، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیمارستان پاستورنو یک بیمارستان خصوصی است و ارتباط تشکیلاتی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد، اظهار کرد: منصوره رنجبر از بیمارستان پاستورنو اخراج نشده بلکه از سمت مدیریتی و سوپروایزری به یک پرستار بالینی تبدیل شده است. احساس من این است که دلیل پایین آمدن رتبه کاری، مطالبه خانم منصوره رنجبر برای حق و حقوق همکار پرستار خود بوده است.
با مدیر بیمارستان و پرستاری بیمارستان پاستورنو صحبت شده تا خانم رنجبر به مرتبه شغلی خود باز گردد .سازمان پرستاری کشور هم در حال پیگیری است تا به شکلی صنفی و حرفه‌ای این موضوع حل شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه