۴۰۰ هزار زائر ایرانی به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند

۴۰۰ هزار زائر ایرانی به زیارت عتبات عالیات مشرف شدند

خوزستان

معاون کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت: بیش از ۴۰۰ هزار زائر ایرانی در یک سال گذشته به زیارت عتبات عالیات در کشور عراق مشرف شدند.

 
علیرضا ملک در نشست هماهنگی ستاد اربعین با برخی مسئولان موکب‌های عراقی که در شلمچه برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه پس از دو سال امکان تردد زائران به عتبات عالیات در عراق فراهم شده باید نسبت به کاستی‌های موجود در مرز شلمچه عراق و پذیرایی از زائران اربعین در این مرز، هماهنگی و همکاری لازم به عمل آید.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نیز گفت: در منطقه آزاد اروند و در پایانه مرزی شلمچه همچون سال‌های گذشته تمام تلاش خود را در راستای تسهیل تردد و خدمت به زائران اربعین به کار خواهیم بست.
علی خانی افزود: تفاوتی که بین اربعین امسال با سال‌های گذشته وجود دارد، در هماهنگی موجود و تبادل نظرات مستمر دو طرف است. ارتباطات موجود در مرز شلمچه و اقداماتی که از سوی طرف ایرانی و منطقه آزاد اروند انجام شده، موجب گردیده تا طرف عراقی با حضور مستمر خود نسبت به بیان کمبودها، ما را در رصد مشکلات یاری رساند.
وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که در مرز شلمچه عراق صورت گرفت، بنا شد در نقاطی که نیاز به اصلاح زیرساخت دارد، در حد وسع و امکانات موجود در منطقه و با کمک مجموعه استان، زیرسازی و محوطه‌سازی لازم صورت پذیرد تا شرایط مناسبی برای زائران اربعین ایجاد شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه