رفع بنیادی مشکل زاینده‌رود با راه‌اندازی سیستم شفاف‌سازی

رفع بنیادی مشکل زاینده‌رود با راه‌اندازی سیستم شفاف‌سازی

اصفهان

  نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات زاینده‌رود با راه‌اندازی سیستم شفاف‌سازی به کمک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان حل می‌شود. مهدی طغیانی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اکوسیستم محیط زیست اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند در زمینه محیط زیست به اصفهان کمک کند، راه‌اندازی سیستم شفاف‌سازی بر پایه علم و فناوری و جمع‌آوری دیتا به صورت آنلاین است.
وی با اشاره به فقدان اطلاعات و تحلیل جامع از آلایندگی‌های چشمه‌های اصفهان ادامه داد: باید سیستم شفاف‌سازی حوضه آبریز زاینده‌رود به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود تا آلایندگی‌های برخی از چشمه‌ها و همچنین میزان برداشت‌ها از زاینده‌رود و چاه‌های غیر مجاز مشخص شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در واقع راه حل بنیادی رفع مشکلات زاینده‌رود، راه‌اندازی سیستم شفاف‌سازی در این حوزه است که مشخص شود به صورت آنلاین در اصفهان و حوضه آبریز زاینده‌رود چه اتفاقاتی می‌افتد و قول تأمین بودجه آن را نیز خواهم داد. وی در خصوص آخرین اقدامات مجلس در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک نگاه عام به دانش‌بنیان دارد و حمایت می‌کند تا مسئله حل شود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه