۳۸۰ کودک کار در کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

۳۸۰ کودک کار در کرمانشاه از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند

کرمانشاه  

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ۸۰۰ کودک کار برآورد شده حدود ۳۸۰ کودک زیر پوشش بهزیستی هستند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند. فرحناز محمدی با اشاره به اینکه کودک کار به کودکان زیر 18 سالی اطلاق می‌شود که به دلایل مختلف مجبور به کار هستند و با خانواده نیز ارتباط دارند، اظهار کرد: برآورد می‌شود 800 کودک کار در استان وجود داشته باشد که378 نفر از آن‌ها از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه 13 دستگاه در زمینه کودکان کار و ساماندهی آن‌ها مسئولیت دارند که بهزیستی مؤثرترین آن‌هاست، عنوان کرد: بانک اطلاعاتی کودکان کار تشکیل شده و در مرحله نخست‌ تمرکز روی کودکان زباله‌گرد است؛ زیرا این کار آسیب روحی، روانی و جسمی بسیاری به دنبال دارد.
محمدی با اشاره به اینکه به طور عمده مشکلات اقتصادی، طلاق و اعتیاد در خانواده‌های این کودکان مشاهده می‌شود، گفت: باید تلاش شود لفظ و واژه «جمع‌آوری» را برای کودکان کار استفاده نکنیم و ساماندهی و توانمندسازی را جایگزین آن نماییم.
وی افزود: بعد از اینکه شهرداری این کودکان را جمع‌آوری کرد، در یک مرکز بهزیستی مستقر می‌شوند و اقداماتی برای توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه