افتتاح سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان در زنجان

افتتاح سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان در زنجان

زنجان  

سامانه پاسخگویی اورژانس به ناشنوایان به همت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان و با همکاری سازمان بهزیستی استان افتتاح شد.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان در جلسه‌ ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان، استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به خصوص اورژانس ۱۱۵ را حق همه‌ شهروندان ذکر کرد.
دکتر داریوش تقیلو افزود: از آنجایی که نقطه شروع امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ است و طی آن، اطلاعات تماس و محل حادثه توسط پرسنل اورژانس ثبت می‌شود، ناشنوایان در خصوص نحوه‌ ارتباط با پاسخگویان اورژانس دچار مشکل بودند.
وی اضافه کرد: در همین راستا، اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با همکاری اداره کل بهزیستی استان اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ پیامکی کرد که ناشنوایان از طریق آن، درخواست خود را به طور مستقیم به اورژانس ۱۱۵ ارسال می‌کنند و بلافاصله امدادرسانی به آنان انجام می‌گیرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در این جلسه فرهنگ‌سازی برای ایجاد نگرش جامع در خصوص معلولیت را ضروری عنوان کرد و گفت: معلولیت، منحصر به ناتوانی‌های فیزیکی نیست بلکه در یک نگاه جامع‌تر که هم‌اکنون در دنیا مطرح است، هرگونه ناتوانی فیزیکی، روانی، اجتماعی و معنوی، سلامت انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه