سیل ۲۸۱ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد

سیل ۲۸۱ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان خسارت زد

سیستان و بلوچستان   

 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد اولیه بارندگی و سیل اخیر ۲۸۱ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی این استان خسارت وارد کرده است.


علیرضا شهرکی اظهار کرد: بیشترین خسارت وارده این مدت به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.
وی گفت: تاکنون تلفات انسانی از این حادثه گزارش نشده؛ اما گروه‌های ارزیاب با اعزام به منطقه در حال بررسی و برآورد خسارت هستند.
 مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم شرایط بارندگی رعایت موارد ایمنی از سوی هم استانی‌های عزیز مورد تأکید است.
شهرکی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از چنان تنوع جغرافیایی و آب و هوایی برخوردار است که در نقشه‌های هوایی بلندی‌های کوه‌ها، پستی دشت‌ها و نیز آبگیرها و دریا در آن نمودی رنگارنگ به آن بخشیده است.
وی تأکید کرد: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان را به یک استان چهار فصل تبدیل کرده، در عین حال چهره‌ای مخاطره‌آمیز نیز به آن بخشیده است.
وی افزود: مخاطره اصلی نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان سیلاب‌های ویران‌کننده‌ای است که بیشتر در فصل‌های سرد، چهره خود را نمایان می‌کند و چنان شدتی دارد که هر چه در مسیر آن باشد، لابه‌لای پیکر گِل آلود خود محو می‌کند.
شهرکی گفت: زلزله از دیگر بلایای طبیعی سیستان و بلوچستان است که به دلیل واقع شدن آن در نزدیکی گسل‌ها همواره شاهد وقوع زلزله‌های مختلف هستیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه