سالانه ۴۰ پرونده ثبت آثار در یزد پیگیری می‌شود

سالانه ۴۰ پرونده ثبت آثار در یزد پیگیری می‌شود

یزد

   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی یزد از پیگیری سالانه ۴۰ پرونده ثبت آثار غیرمنقول و ناملموس دراستان خبر داد و گفت: هر نقطه از استان یزد گنجینه‌ای از مجموعه آثار ملموس، ناملموس و منقولی است که در راستای ثبت آن‌ها اقدام می‌شود.
احمد آخوندی اظهار کرد: سالانه پیگیری 40 پرونده غیرمنقول و ناملموس در دستور کار است و معاونت میراث ‌فرهنگی در نظر دارد این تعداد اثر را سالانه با در نظر گرفتن اولویت ثبت، مورد پیگیری قرار دهد تا به این طریق بتوانیم حفاظت را در حوزه آثار ملموس، ناملموس و منقول شاهد باشیم.
وی با اشاره به اینکه ثبت آثار ناملموس، آیین‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌ها جزو اولویت‌های ثبت و سیاست‌گذاری وزارتخانه است، تصریح کرد: خوشبختانه یزد در این زمینه نیز از تعدد آثار، تنوع فرهنگی بالا و اصیل برخوردار است و هر نقطه از استان یزد گنجینه‌ای از مجموعه آثار ملموس، ناملموس و منقول است که در راستای ثبت آن‌ها اقدام خواهیم کرد.
آخوندی با اشاره به اینکه در سال گذشته، 48 اثر به ثبت رسیده افزود: تعداد آثار ناملموس ثبت ‌شده در شهرستان ابرکوه سه اثر بوده است. در شهرستان اردکان نیز سه اثر غیرمنقول و یک اثر ناملموس به ثبت رسیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه