آینده امیدوارکننده بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

حسن خجسته داور جشنواره

آینده امیدوارکننده بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

داور جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) با مثبت ارزیابی کردن کیفیت آثار دریافتی بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی گفت: با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، بی‌شک در سال‌های آینده شاهد دریافت آثار بدیع‌تر و کیفی‌تر از جامعه دانشگاهی خواهیم بود.
حسن خجسته در گفت‌وگو با آستان‌نیوز اظهار کرد: امسال برای نخستین بار بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها به جشنواره اضافه شد که با توجه به تجربه اول، وضعیت خوب و امیدوارکننده‌ای داشتیم. وی افزود: پایان‌نامه‌های ارسالی مربوط به دوره‌های فوق لیسانس و دکترا بودند که برخی از آن‌ها از نظر کیفی خیلی خوب بود و اگر چه برخی هم نقص‌هایی داشت، اما در مجموع کیفیت آثار خوب و برخی نیز دارای سوژه‌ها و موضوعات بدیع و تازه بود.
داور بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌های جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) ادامه داد: ممکن است برخی کاستی‌های موجود در نخستین دوره برگزاری این بخش، ناشی از این باشد که جامعه دانشگاهی ما به تعیین محورهای مشخص از سوی دبیرخانه نیاز داشته باشند و اگر آستان قدس رضوی محورهایی را برای این بخش تعریف کند، حتماً شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود و بخش رساله‌ها و پایان‌نامه‌ها در سال آینده رونق بیشتری خواهد داشت. وی در خصوص افق پیش روی جشنواره نیز گفت: جشنواره شروع بسیار خوبی داشته و برای تداوم روند خوب آغاز شده در حوزه‌های مختلف، نیاز به نوآوری‌هایی داریم که با برنامه‌ریزی در این زمینه، بی‌تردید در سال‌های بعد با آثار متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد. خجسته در خصوص نقش رسانه در ترویج فرهنگ رضوی نیز گفت: رسانه مانند کارخانه‌ای است که اگر برای آن، مواد اولیه خوب تأمین کنیم محصول خوبی تولید می‌کند، در حوزه فرهنگ و سیره رضوی نیز ما باید به محصول برسیم و بنابراین باید مواد اولیه خوب را به رسانه‌ها برسانیم. وی افزود: انجام کارهای پژوهشی توسط خود آستان قدس رضوی در حوزه قالب‌ها و محتوای رسانه‌ای مؤثر در ترویج فرهنگ رضوی، اقدامی مؤثر در این زمینه خواهد بود و می‌تواند دستاوردهای جشنواره را ارتقا دهد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه