۵۰ درصد معادن خوزستان تعطیل است

۵۰ درصد معادن خوزستان تعطیل است

خوزستان

  معاون استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بخش‌های مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معادن دارای پروانه استان، فعال‌اند.
رضا فتوحی؛ معاون استاندار خوزستان امروز در بیستمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در اهواز اظهار کرد:  در بخش معدنی ظرفیت خوبی در استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه خوزستان استفاده کنیم.
وی افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم معدنی خوزستان در بخش دریایی است. باید از ظرفیت فراورده معادن دریایی استفاده بیشتری کنیم.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان در بخش‌های مختلف دارای معادن خوبی است که اکنون کمتر از نیمی از معادن دارای پروانه استان فعال‌اند.
وی با اشاره به فعالیت 100معدن در استان گفت: یکی از بخش‌های مهم معدن استان، بخش نمک دریایی است که ظرفیت تولید بالایی دارد. این مقام مسئول ادامه داد: نظام‌ مهندسی معدن خوزستان افزون بر هزار عضو دارد که با این تعداد عضو باید بهره‌برداری تخصصی در استان انجام شود و اثرگذاری مؤثری در تولید ثروت داشته باشیم.
وی در توضیح شناسایی معادن شرق استان بیان کرد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات مؤثرتری صورت گیرد. از متولیان این بخش خواستاریم با توجه به ارزش افزوده و با کمک شرکت‌های دانش بنیان درآمدزایی خوبی در این بخش ایجاد کنند.
رئیس سازمان صمت خوزستان در ادامه گفت: سهم خوزستان از تولید ناخالص داخلی استان در حوزه معدن 70 درصد است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه