تولید هزار و 100 گرم زباله به ازای هر نفر در کهگیلویه

تولید هزار و 100 گرم زباله به ازای هر نفر در کهگیلویه

کهگیلویه و بویراحمد   

رئیس اداره محیط زیست شهرستان کهگیلویه گفت: سرانه تولید زباله در شهرستان کهگیلویه هزار تا هزار و 100 گرم به ازای هر نفر در روز است.


کارگاه مدیریت پسماند ویژه دهیاران بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با همکاری و مشارکت محیط زیست و انجمن مردم‌نهاد احیای نفس زمین برگزار گردید.
رئیس محیط زیست کهگیلویه در این باره گفت: کارگاه آموزشی برای ارتقای سطح علمی و بالا بردن آگاهی دهیاران در زمینه‌ آلودگی‌های محیط زیست و محیط زیست طبیعی برای حفاظت بهتر و مؤثرتر از محیط زیست و مدیریت پسماند در حوزه روستایی برگزار شد.
روح الله عزیزی افزود: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها متولی مدیریت پسماند روستایی هستند.
وی ابراز کرد: امروزه افزایش روزافزون جمعیت در شهرها و روستاها و فعالیت‌های روزمره آن‌ها محیط زیست و طبیعت را دستخوش تغییرات زیادی در حوزه‌های مختلف محیط زیست طبیعی، انسانی و اجتماعی نموده است.
عزیزی، مدیریت پسماندها به خصوص پسماندهای روستایی را یکی از نگرانی‌های عمده زیست محیطی و بهداشتی و مؤلفه مهم در حفظ سلامت دانست.
وی سرانه پسماند روستایی را نسبت به شهرها کمتر دانست و بیان کرد: بیشترین مواد تشکیل دهنده زباله‌های روستایی مواد آلی و فضولات حیوانی هستند.
او سرانه تولید زباله در جهان را ۳۵۰ گرم به ازای هر نفر در روز عنوان کرد و افزود: سرانه تولید زباله در کشور ما ۶۵۰ تا ۷۵۰ گرم به ازای هر نفر در روز و در شهرستان ما هزار تا هزار و100 گرم به ازای هر نفر در روز بوده که نگران کننده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه