خراسان رضوی در رتبه ششم شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز

خراسان رضوی در رتبه ششم شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان در شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی رتبه ششم کشور را دارد و طی سه ماه گذشته امسال تعداد ۹۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در استان شناسایی شده است.
سرهنگ حمیدرضا ضیایی افزود: برای ۶۵ مورد از این تعداد، براساس اعمال تبصره۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، قلع و قمع بنا انجام شده است.
وی ادامه داد: تعداد تغییر کاربری‌های غیرمجاز طی سال گذشته 3هزار و ۹۲۰ مورد بوده که برای این تعداد هزار و ۷۹۷ پرونده قضایی تشکیل شده است.
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از مجموع تخلف‌های شناسایی شده در این بخش طی سال گذشته ۶۹۵مورد با اعمال تبصره۲ ماده۱۰، قلع و قمع شد. به گزارش ایرنا، ضیایی افزود: برگزاری جلسه‌های توجیهی و آموزشی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای آموزش همگانی، نصب بنر در ورودی شهرستان‌ها و مناطق مستعد، استفاده از منابع رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی به عموم ازجمله اقدام‌های پیشگیرانه انجام شده است.
وی اضافه کرد: ازجمله شهرستان‌های مستعد تغییر کاربری در خراسان رضوی می‌توان به شهرستان‌های بینالود، چناران، گلبهار، مشهد، تربت‌جام، نیشابور و کاشمر اشاره کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه