سرقت 3 میلیارد تومانی رمزارز در یک میهمانی

دسیسه مرد جوان برای دستیابی به کیف پول دیجیتال

سرقت 3 میلیارد تومانی رمزارز در یک میهمانی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با طراحی نقشه قبلی به کلید خصوصی کیف پول دیجیتال شهروند مشهدی دست یافته و اقدام‌های مجرمانه خود را رقم زده بود.


به گزارش قدس، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این خبر اظهار کرد: در ‏پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به‌سرقت رفتن ‏ارز دیجیتال از ‏کیف پول الکترونیکی‌اش، ‏‎موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.‏

دعوت به میهمانی برای سرقت مال مردم
رئیس پلیس فتا استان به نکته مبهم این پرونده اشاره و تصریح کرد: با توجه به مستندات موجود مشخص شد شاکی، فردی آشنا به بازار رمزارز بوده اما در کمال تعجب متوجه خالی شدن کیف پول دیجیتال خود می‌شود و برای مشخص شدن عامل یا عاملان دسترسی غیرمجاز به کیف پول دیجیتال خود ‏به ارزش حدود 3 میلیارد‎ ‎‏و 100 میلیون تومان، با در دست داشتن مستندات و دستور پیگیری قضایی به پلیس فتا استان مراجعه می‌کند.
سرهنگ جهانشیری در ادامه عنوان کرد: پس از تحقیقات فنی و اقدام‌های پلیسی درنهایت ‏با کار کارشناسی و علمی به‌عمل‌آمده، سارق چند میلیارد تومانی رمزارزها شناسایی و مشخص شد وی به روشی خاص توانسته به رمز کیف پول دیجیتال مالباخته دسترسی پیدا کند و در فرصتی مناسب کارهای مجرمانه خود را به نتیجه برساند.
این مقام مسئول بیان کرد: متهم با هماهنگی مقام قضایی، به این پلیس احضار شد. این فرد در ابتدا منکر هرگونه ‏سرقت رمزارز از کیف پول دیجیتال مالباخته شد، اما زمانی که با مستندات جمع‌آوری شده روبه‌رو شد و ادله مجرمانه دیجیتال استخراجی از تجهیزات ‏دیجیتال هوشمند توقیف شده خودش را مشاهده کرد، راهی جز پذیرفتن بزه انتسابی سرقت مذکور نداشت. 
وی  گفت: همچنین بررسی‌ها مشخص کرد عامل این سرقت 3 میلیارد و 100 میلیون تومانی از مشتریان مغازه شاکی پرونده بود و برای اجرای نقشه شیادانه خود به بهانه تعمیر موبایلش به مغازه موبایل‌فروشی شاکی مراجعه می‌کند. اوکه در چندین مرحله رفت‌وآمد به محل توانسته بود طرح دوستی با مالباخته بریزد، پس از جلب اعتماد مرد مالباخته او را به یک میهمانی در باغ دعوت می‌کند.
​​​​​​​
فیلم‌برداری از اطلاعات محرمانه
سرهنگ جهانشیری بیان کرد: در ادامه اجرای این نقشه، متهم پرونده در فرصتی خاص با فیلم‌برداری مخفیانه از الگوی قفل گوشی و رمز‌های کیف پول شاکی منتظر می‌ماند تا او گوشی را برای لحظه‌ای روی زمین بگذارد. کار به اینجا که می‌رسد فرصت برای سرقت رمزارز‌ها ایجاد می‌شود و در یک لحظه و با استفاده از اطلاعات محرمانه گوشی مالباخته که حالا لو رفته بود، تمامی موجودی کیف دیجیتال را به صرافی مدنظرش منتقل می‌کند. پس از نمایان شدن تمامی ابعاد ماجرا، متهم در مقر پلیس فتا دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به همراه پرونده به دادسرای ویژه جرایم فضای مجازی مرکز استان اعزام شد.
 رئیس پلیس فتا استان به هموطنان هشدار داد: شهروندان عزیز با قرار دادن رمز عبور مناسب و حفاظت صحیح از آن مانع دسترسی غیرمجاز افراد فرصت‌طلب به اطلاعات حساس گوشی هوشمند خود شوید و در صورت ورود به بازار رمزارز با گذاردن رمز عبور مناسب از کیف پول دیجیتال خود نگهداری نمایید. از سوی دیگر دارندگان رمزارز‌ها باید بیشتر دقت داشته باشند که در مکان‌های شلوغی که هر آن ممکن است چشمی به دنبال سرقت اطلاعات آن‌ها باشد از وارد کردن رمز‌های بانکی و... خود داری کنند. بار‌ها در این زمینه هشدار داده شده است که به هیچ عنوان بازار‌های مجازی جای اطمینان به افراد غریبه نیست و اولین سهل‌انگاری مساوی است با از دست دادن سرمایه یک عمر تلاش.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه