مسئولان، گسترش اعتیاد در مناطق مرزی را جدی بگیرند

مسئولان، گسترش اعتیاد در مناطق مرزی را جدی بگیرند

امروزه مصرف مواد مخدر در میان جوانان و نوجوانان حد و مرزی نمی‌شناسد به طوری که این معضل اجتماعی دل هر صاحب خردی را به درد می‌آورد.


​​​​​​​رشد اعتیاد در میان نوجوانان و جوانان از زوایای مختلفی قابل بررسی است؛ مردم می‌گویند از وزارت ورزش و جوانان بپرسید برای مناطق مرزی مانند صالح‌آباد که در تیررس تهاجم فرهنگی قرار دارد و تاکنون هزینه‌های زیادی نیز پرداخت کرده در بخش جوانان چه کار سودمند و اثربخشی کرده‌اند؟ 
در برخی شهرستان‌ها و مناطق مرزی گرایش برخی جوانان به مواد خطرناک مخدر افزایش یافته و در بعضی شهرها و روستاها از خط قرمز گذشته و مردم این بخش هم اتفاق‌های تلخی را گاه و بی‌گاه مشاهده می‌کنند مانند جوانانی که در زندان‌های ترکمنستان سال‌هاست اسیرند و ریشه برخی از اسارت آن‌ها به اعتیاد و گرفتاری در بند مواد مخدر برمی‌گردد . یکی از دلایل گسترش اعتیاد در این منطقه، داشتن 100کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و ترکمنستان است، بنابراین بستر و میدان آلوده شدن برای خیل عظیمی از جوانان فاقد شغل و کسب و کار مهیاست. 
با تمام این اوصاف لازم است متولیان حوزه جوانان برای جلوگیری از آلوده شدن بیشتر جوانان چاره‌اندیشی کنند که یکی از این راهکارها، ایجاد اشتغال است؛ چراکه بی‌تردید ایجاد یک واحد صنعتی یا تولیدی در شهرهای کوچکی مانند صالح‌آباد می‌تواند منجر به اشتغال تعداد قابل‌توجهی از این افراد بشود که خود زمینه‌ساز اتفاقات مثبتی چون تشکیل خانواده و در نهایت سالم‌سازی اجتماعی می‌شود.

خبرنگار: ابوالحسن صاحبی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه