حذف ۳۱ کلاس درس کانکسی در خراسان شمالی

حذف ۳۱ کلاس درس کانکسی در خراسان شمالی

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی از حذف ۳۱ کلاس درس کانکسی در این استان خبر داد.


امین فلاح در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای حذف این کلاس‌های درس به اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی نیاز است. حذف برخی از کلاس‌های درس که به صورت کانکسی بوده و در مناطق عشایری مستقر هستند، امکان‌پذیر نیست، این کانکس‌ها چرخدار بوده و همراه با کوچ عشایر به مناطقی که آن‌ها ساکن می‌شوند منتقل می‌شود؛ در نتیجه حذف این کلاس‌ها و تبدیل آن‌ها به ساختمان ممکن نیست.
فلاح افزود: از سوی دیگر برخی از مدارس کانکسی دیگر نیز در این استان وجود دارد که برای آن‌ها فونداسیون ریخته شده و از استانداردهای لازم نیز برخوردار است که حذف آن‌ها در دستور کار سازمان نوسازی مدارس کشور قرار ندارد.
وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته در این استان، امکان حذف ۳۱ کلاس درس کانکسی وجود دارد که طی اجرای طرح شهید پناهی، آن‌ها حذف خواهند شد.
گفتنی است طی روزهای گذشته مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرده بود ۱۶۸ مدرسه سیار با ۴۱۰ کلاس درس در این استان وجود دارد که دانش‌آموزان در آن‌ها تحصیل می‌کنند.
در وهله نخست حذف مدارس کانکسی سیار در دستور کار قرار دارد که تعداد آن‌ها ۵۶ مدرسه است و پس از حذف مدارس کانکسی سیار، حذف مدارس کانکسی ثابت در استان انجام خواهد شد.
این در حالی است که بنا بر اعلام مدیران آموزش و پرورش استان حدود 1200 میلیارد اعتبار برای بهسازی مدارس استان لازم است. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه