آبرسانی به حیات وحش با تانکر

آبرسانی به حیات وحش با تانکر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بجستان از کمبود منابع آبی ناشی از خشکسالی در مناطق حفاظت شده بجستان خبر داد و گفت: با توجه به تداوم خشکسالی در مناطق حفاظت شده بجستان، آبرسانی به حیات وحش منطقه با تانکر انجام می‌شود.
مجتبی رضانژاد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: میزان بارندگی شهرستان بجستان در سال جاری ۸۵ میلیمتر گزارش شده که نسبت به میانگین پنج ساله حدود ۴۰ درصد کاهش داشته است. تداوم این خشکسالی موجب شده کمبود منابع آبی، حیات وحش را با تهدیداتی جدی مواجه کند و اگر به موقع در این زمینه اقدامی انجام نشود سبب کاهش جمعیت حیات وحش می‌شود.
وی افزود: اداره حفاظت محیط زیست بجستان در راستای حفاظت از حیات وحش و کاهش تهدیدهای ناشی از خشکسالی، از اوایل بهار دست به کار شده و با اقدام‌هایی از جمله لایروبی و مرمت ۲۰ دهنه چشمه و آبشخور و آبرسانی به مخازن پلی‌اتیلنی و مخازن بتنی، آب مورد نیاز برای حیات وحش را تأمین کرده است.
وی با بیان اینکه حدود ۲۰ مخزن بتنی و مخزن پلی‌اتیلنی در مناطق کم‌آب نصب شده است، تصریح کرد: آب این منابع توسط تانکرهای سیار محیط زیست تأمین شده و به طور متوسط در هفته حدود هفت تا ۱۰تانکر، آبرسانی به مناطق را انجام می‌دهند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه