مصوبه موزه بزرگ از سال 88 خاک می‌خورد

مصوبه موزه بزرگ از سال 88 خاک می‌خورد

سرپرست موزه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه ایجاد موزه بزرگ استان از سال ۸۸ تصویب شده و تاکنون ساخته نشده است، گفت: در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان برای تأمین اعتبار طرح پیگیری می‌کنیم.
حمزه حمزه در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: سال ۱۳۸۸ و در قالب سفر دوم هیئت دولت وقت، ایجاد موزه بزرگ استان مصوب شد تا از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه در آن زمان جانمایی موزه بزرگ استان انجام شد اما پیگیری برای اختصاص اعتبار مورد نیاز برای این منظور انجام نشد، برای همین تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.
وی ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار برای ایجاد موزه بزرگ استان، با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی زمین مورد نیاز برای این منظور مشخص خواهد شد.
سرپرست موزه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان سایت موزه نداریم، پیشنهاد ایجاد سه سایت موزه را به تهران ارسال کرده‌ایم که در صورت موافقت با انجام این کار طرح‌های توجیهی مورد نیاز برای ارسال به تهران باید تهیه شود.
حمزه اضافه کرد: کله‌کوب سرایان، محوطه شهر قدیم قاین و محوطه شهر قدیم فردوس از قابلیت‌های موجود در استان برای ایجاد سایت موزه است که به تهران پیشنهاد آن ارسال شده است.
سرپرست موزه‌های خراسان جنوبی گفت: موزه‌های غیردولتی مجوزدار استان از حمایت‌های قانونی بهره‌مند می‌شوند و موزه‌های خصوصی بدون مجوز در استان باید برای گرفتن مجوز اقدام کنند.
به گفته وی مجموعه میراث پهلوانی و مجموعه تاریخ طبیعی استان واقع در بافت تاریخی بیرجند و مجموعه مردم‌شناسی بشرویه واقع در خانه تاریخی اسدی بشرویه، موزه‌های غیردولتی خراسان جنوبی هستند که مجوز رسمی فعالیت ندارند.
وی بیان کرد: طرح مطالعات موزه میراث پهلوانی که از سال ۱۳۸۲ تاکنون بدون مجوز رسمی فعالیت داشته هم تدوین و به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است که امیدواریم با تصویب آن، چهارمین موزه مجوزدار غیردولتی را در استان داشته باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه