سمنانی‌ها 20درصد صرفه‌جویی کنند

سمنانی‌ها 20درصد صرفه‌جویی کنند

سمنان  

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شهروندان استان با ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب به گذر بدون قطعی و جیره‌بندی مصرف آب در تابستان کمک کنند.


محمد طاهری افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی، تنها راهکار عبور از کم‌ آبی در فصل تابستان است. وی با اشاره به کاهش بارندگی و وجود تنش‌آبی در شهر سمنان گفت: خروجی آب چشمه «روزیه» سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سال جاری کاهش یافته است. وی افزود: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تأمین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب، راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.
طاهری تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه است؛ اما ظرفیت تأمین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.
وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و  استفاده از سایه‌بان برای کولرهای آبی؛ از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.
وی با اشاره به فرسودگی شبکه انتقال آب در استان سمنان خاطرنشان کرد: سالانه باید دست‌کم ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام شود. اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.
طاهری یادآور شد: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای زوم‌بندی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و 8هزار میلیارد ریال در روستاها مورد نیاز است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه