نگاه جزیره‌ای؛ مانع توسعه خراسان جنوبی

نگاه جزیره‌ای؛ مانع توسعه خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن‌ و تجارت خراسان جنوبی گفت: نگاه جزیره‌ای به حوزه‌های کاری و بخشی‌نگری از موانع توسعه و پیشرفت استان در بخش‌های مختلف است و برای توسعه صنعتی باید صدا و پنجره واحد داشته باشیم.
عباس جرجانی افزود: خراسان جنوبی از لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای وسیع و سومین استان پهناور ایران است که بزرگ‌ترین ذخیره زغالی کشور را در شهرستان طبس به خود اختصاص داده است.
وی شهرستان خوسف را یکی از مناطق پرظرفیت این استان در حوزه صنعت و معدن نام برد و افزود: معادن طلای خوبی در سال‌های اخیر شناسایی شده و در دو معدن صنایع فراوری ایجاد شده که تولید شمش طلا را به دنبال داشته است.
وی جلوگیری از خام‌فروشی را یکی از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد زنجیره تولید و ارزش افزوده محصولات باید صنایع پایین دستی از جمله ساخت و ساز طلا و جواهرات در استان راه‌اندازی شود.
به گزارش ایرنا جرجانی ادامه داد: به دلیل اهمیت این محصول معدنی در کنار نبود صنایع فراوری، معدنکار تمایل دارد محصول خود را سریع وارد بازار کند؛ در نتیجه اگر واحدهای تولیدی طلا ایجاد شود، در اقتصاد و اشتغال منطقه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب معدنی در شهرستان‌های استان نهفته است که برای فعال‌سازی آن‌ها باید دستگاه‌های اجرایی با تعامل و هم‌افزایی در این مسیر فعالیت کنند.
جرجانی اظهار کرد: ذخایر معدنی خوبی در برخی مناطق استان شناسایی شده که باید با کسب مجوزهای لازم به مرحله استخراج و بهره‌برداری برسد و با پشتیبانی رسانه‌ها و همراهی دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توان کارهای بزرگی را در استان انجام داد.وی افزود: معتقدیم در خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت‌های عظیم معدنی، باید از معدن به صنعت 
و از صنعت به تجارت برسیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه