حلوای مسقط

امضای ۱۲سند همکاری در سفر رئیس دولت به عمان

حلوای مسقط

واژه مسقط در جامعه ایران یادآور شیرینی است. این‌روزها که سفر رئیس‌جمهور به مسقط سرخط خبرهاست این واژه ما را یاد حلوای عمان و حلاوت روابط دوستانه تهران و مسقط هم می‌اندازد.

این سفر دومین سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در طول ۹ماه گذشته است. عمانی‌ها در استقبال از رئیس‌جمهور کشورمان سنگ تمام گذاشتند؛ آن‌ها در این مراسم به افتخار میهمان خود ۲۱توپ شلیک کردند. 
پس از استقبال رسمی سلطان عمان از دکتررئیسی، مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور آغاز و سپس وزیران امور خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر روز گذشته با حضور در ضیافت ناهار رسمی به میزبانی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در کاخ العلم حضور یافت.
ملاقات رسمی در کاخ العلم و دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» ملاقات با معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه، دیدار اعضای هیئت‌های دو کشور و امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر 
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به این کشور است.  

امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های مختلف بین ایران و عمان
در ادامه سفر رئیس جمهور، مقامات ارشد ایران و عمان ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، روابط اقتصادی و تجاری، انرژی، حمل و نقل، علمی، محیط زیست، ورزشی و همکاری‌های دیپلماتیک امضا کردند.
این اسناد عصر روز گذشته به وقت تهران به امضای وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آن‌ها رسیده است.
رئیس جمهور پیش از این در راستای تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه