دنبال توسعه ورزش تربیتی هستیم

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) در نشست خبری همایش اوقات فراغت:

دنبال توسعه ورزش تربیتی هستیم

دکتر مرتضی رجوعی، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) در خصوص دومین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی اوقات فراغت گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت اهداف و محورهای همایش توسط گروه علوم ورزشی دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) با مشارکت دو دانشگاه هنر تهران و رازی کرمانشاه صورت گرفت. با حضور بیش از 80 عضو هیئت علمی از 31 دانشگاه از سراسر کشور، شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی همایش تشکیل شد. دومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی اوقات فراغت سه رکن اصلی دارد که عبارتند از محرومیت‌زدایی، توسعه ورزش تربیتی و سبک زندگی سالم.
رجوعی گفت: توسعه ورزش منجر به مشارکت فعال شهروندان می‌شود، همچنین درگیر شدن افراد ساکن در مناطق محروم با برنامه‌های اوقات فراغت موجب توسعه اقتصادی و رفع محرومیت خواهد شد.
وی اضافه کرد: توجه به عدالت در توزیع منابع مرتبط با ورزش، جلوگیری از محرومیت و فقر ورزشی را به دنبال دارد. بر همین اساس اعتقاد داریم اوقات فراغت و غنی‌سازی آن می‌تواند نقش کلیدی در رفع محرومیت ایفا کند. از طرف دیگر باید گفت توسعه ورزش تربیتی در قالب خانواده و نهادهای رسمی آموزشی منجر به سلامت جسمی و روانی افراد شود که نشان از نقش مهم ورزش در ارتقای تعلیم و تربیت دارد.
رجوعی ادامه داد: مبنای حرکت در راستای اوقات فراغت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) اقتصاد فرهنگ است و یکی از ارکان آن هم اوقات فراغت است که نحوه گذراندن آن درآمدهای اقتصادی در پی دارد و مبنایی برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به شمار می‌رود. معمولاً همایش‌های کاربردی برای دانشگاه‌ها و حوزه ورزش دو دستاورد کلیدی دارد؛ تولید محتوای علمی و شبکه‌سازی.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه