فرصت اقتصادی جام‌جهانی برای ایران

نشریه فوربس گزارش داد

فرصت اقتصادی جام‌جهانی برای ایران

6 ماه تا آغاز اولین جام جهانی فوتبال در خاورمیانه، فهرست کشورهایی که قرار است در آن شرکت کنند تقریباً کامل شده است. در دور گروهی این رقابت‌ها، ایران به مصاف آمریکا و انگلیس خواهد رفت. برای ایران که در پنج حضور قبلی خود در این مسابقات هرگز از مرحله گروهی صعود نکرده است، این رویداد فقط یک رویداد ورزشی نیست، بلکه یک فرصت اقتصادی نیز محسوب می‌شود.
انتظار می‌رود حدود ۱.۵ میلیون نفر به این کشور کوچک حاشیه خلیج (فارس) مسافرت کنند و ایران امیدوار است که برخی از این طرفداران از جزایر ایران نیز برای اقامت استفاده کنند. 
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، گروهی را برای نظارت بر همکاری‌های بین دستگاه‌های دولتی تشکیل داده که تلاش می‌کنند از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند. او گفته است: ایران آماده است هر کمکی که قطر نیاز دارد به این کشور ارائه کند. یک کشتی مسافربری از فرانسه خریداری شده که آماده حمل هزارو700 مسافر بین قطر و ایران است. یکی از مقامات وزارت گردشگری پیش‌بینی کرد: بدون شک ورود گردشگران از قطر با استفاده از این کشتی افزایش می‌یابد.
یکی از نزدیک‌ترین بنادر ایران، بوشهر به امید حضور بیشتر هواداران، امکانات خود را ارتقا داده است. یکی دیگر از مناطقی که امید به بازدیدکنندگان بیشتر دارد جزیره کیش است که با هواپیما فقط ۴۰ دقیقه با قطر یا ۶ ساعت با قایق فاصله دارد.
ایران همچنین در مورد ارائه ویزای رایگان در بدو ورود به هر کسی که برای جام جهانی به ایران سفر می کند، صحبت کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه