گروه به این خوبی نداشتیم

قوچان‌نژاد: در جام جهانی باید دنبال صعود باشیم

گروه به این خوبی نداشتیم

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در جام جهانی باید فقط دنبال صعود از گروه باشیم زیرا موقعیت بالا آمدن از این گروه را داریم.قوچان نژاد، در گفت‌و‌گو با فارس حرف‌های جالبی را مطرح کرد.

نظرتان درباره گروه تیم ملی ایران در جام جهانی چیست؟
در مورد گروه خودمان می‌توان گفت نسبت به دوره‌های قبلی که در جام جهانی بودیم، گروهی به این خوبی نداشتیم. به تاکتیک، مربی و بازیکنان کاری ندارم اما بازی کردن با کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا یا برنده دیدار ولز، اوکراین و اسکاتلند، می تواند برایمان خوب باشد. 

با این تفاسیر می‌توانیم از گروه‌مان صعود کنیم ؟
اگر به دور قبلی جام جهانی هم نگاه کنید، در روسیه  با اینکه در یک گروه فوق‌العاده سخت که مراکش، اسپانیا و پرتغال در آن قرار گرفته بود، با زدن یک گل می‌توانستیم صعود کنیم. برای همین می‌گویم واقعاً در جام جهانی قطر شانس زیادی برای صعود داریم و بچه‌ها باید باور کنند می‌توانند برای اولین بار از مرحله گروهی صعود کنند. الان موقعیت خوبی است که یک مرحله بالاتر برویم.

 نظرت درمورد وضعیت فعلی
تیم ملی چیست؟

تیم ما جدید نیست که بخواهیم کار را از صفر شروع کنیم. بازیکنان ما چندین سال است کنار هم بازی می‌کنند و در 3-2 تورنمنت مهم شرکت کرده‌اند. برای همین تجربه بچه ها خیلی زیاد است. تجربه جام جهانی‌های قبلی را با خود به قطر می‌برند. جدا از این، کیفیت بازیکنانمان خیلی بالاست و گروهی که الان قرار داریم گروهی است که واقعاً موقعیت صعود از آن را داریم. اگر با برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان در یک گروه بودیم می‌گفتیم کار سخت است، اما باز هم سعی‌مان را می‌کردیم. ولی آدم باید رئالیست باشد. باید با خودمان بگوییم هرچند گروه سخت است اما به اینکه از گروه بالا بیاییم حس خیلی مثبت و خوبی دارم. 

علیرضا بیرانوند با مهار پنالتی رونالدو، ستاره تیم ملی در جام جهانی لقب گرفت. به نظرتان در این دوره هم تیم ملی ستاره‌ای خواهد داشت؟
اگر راستش را بخواهید برای من ستاره مهم نیست  و اصلاً به یک ستاره  توجه نمی‌کنم. اینکه یک تیم متحد، همدل و هماهنگ باشیم مهم است. اگر فقط یک یا دو ستاره داشته باشید ولی حذف شوید، هیچ فایده‌ای ندارد و گویا هیچ کاری نکردید. مهم این است که ستاره، تیم ملی ایران باشد. 

دوست داشتید با کدام تیم‌ها هم‌گروه می‌شدیم؟
هدفت باید این باشد که از گروه صعود کنیم و برای زنگ تفریح شدن به جام جهانی نرویم. نباید برایمان مهم باشد که با کدام تیم هم‌گروه می‌شویم بلکه تیم ملی فقط باید نتیجه بگیرد. حتی اگر در مرحله گروهی با تیم‌های خوب نیفتیم در مراحل بالاتر حتماً با تیم‌های گردن کلفت روبه‌رو خواهیم شد. برای همین من به شخصه اساساً برای زنگ تفریح شدن به جام جهانی نگاه نمی‌کنم. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه