دورتموند بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ فوتبال

هالند گران‌ترین انتقال تاریخ زنبورها نیست!

دورتموند بزرگ‌ترین فروشنده تاریخ فوتبال

کیکر

در تاریخچه انتقالات دورتموند، همواره نام های بزرگی دیده شده که این تیم آلمانی توانسته است از فروش آن‌ها، درآمدهای میلیون دلاری کسب کند.

 به بهانه این جابه‌جایی‌ها، فهرستی از بزرگ‌ترین انتقالات دورتموند در سال‌های گذشته را مرور می‌کنیم.
1- آدریان راموس در سال 2016 مبلغ 12 میلیون یورو را به خزانه دورتموند ریخت. این بازیکن کلمبیایی به چین فروخته شد اما ابتدا توسط باشگاه گویان پکن به گرانادا قرض داده شد.
2- یورگ هاینریش نیز نباید از این لیست خارج شود: در تابستان 1998 انتقال او به فلورانس 25 میلیون مارک آلمان (حدود 12.5 میلیون یورو) به همراه داشت. 
3- اسون بندر از سال 2009 پیراهن دورتموند را بر تن کرده است و در تابستان 2017 در کمال تعجب به برادر دوقلوی خود لارس در لورکوزن ملحق شد، ارزش این انتقال برای تیم دورتموند 12.5 میلیون یورو بود.
4- در طول تعطیلات تابستانی 2012، صندوق BVB به لطف شینجی کاگاوا پر شد. این بازیکن ژاپنی که فصل قبل از آن انتقال نقش مهمی در دوگانه دورتموند داشت، باشگاه را به مقصد منچستر ترک کرد. 
5- آندری یارمولنکو در تابستان 2017 به دورتموند پیوست تا خلأ ناشی از جدایی عثمان دمبله به بارسلونا را پر کند. با وجود شروع خوب، بازیکن اوکراینی در این امر موفق نشد و تنها پس از یک سال این تیم را ترک کرد. او با مبلغ 20 میلیون یورو به وستهام یونایتد رفت.
6- ماکسیمیلیان فیلیپ در سال 2017 با 20 میلیون یورو از فرایبورگ آمد و در سال 2019 با 20 میلیون یورو به دینامو مسکو رفت.
7- دورتموند در نوامبر 2018 تصمیم به خرید پاکو آلکاسر گرفت و
 23 میلیون یورو به باشگاه بارسلونا پرداخت کرد. در پایان ژانویه او به اسپانیا بازگشت. مبلغ 25 میلیون یورو او را به گران ترین بازیکن باشگاه ویارئال تبدیل کرد.
8- ایلکای گوندوگان نخستین خرید پپ گواردیولا در منچسترسیتی بود، دورتموند 25 میلیون یورو از این معامله (به علاوه پرداخت های پاداش مرتبط با موفقیت) بدست آورد.
9-در تابستان 2016، متس هوملز به بایرن مونیخ رفت. انتقال کاپیتان BVB حدود 35 میلیون یورو به ارمغان آورد.
10- بایرن پیش از این در سال 2013 بیش از 30 میلیون یورو به وستفالن انتقال داده بود: در آن زمان، انتقال ماریو گوتزه قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید علنی شد. بایرن از سایر طرف های علاقه مند به گوتزه مانند بارسلونا، منچستر سیتی و آرسنال بهتر عمل کرد.
11- تابستان 2016 برای BVB دردناک اما پربار بود، زیرا پس از کاپیتان متس هوملز و ایلکای گوندوگان، آن‌ها یکی دیگر از بهترین بازیکنان خود به نام هنریک مخیتاریان را از دست دادند. منچستریونایتد با پیشنهادی 42.5 میلیون یورویی این بازیکن را جذب کرد.
12- پیر امریک اوبامیانگ برای انتقالش به آرسنال در ژانویه 2018 مبلغی نزدیک به 64 میلیون یورو برای دورتموند آورده مالی داشت. توپچی ها برای این انتقال، رکورد گران‌ترین جابه‌جایی باشگاه را شکستند.
13- ارلینگ هالند نروژی به مدت دو سال و نیم برای BVB گل های زیادی را به ثمر رساند و مقصد بعدی او در تابستان 2022 تعیین شد: منچسترسیتی از بند خروج 75 میلیونی او استفاده کرد تا بتواند این جوان مستعد را به خدمت بگیرد.
14- جیدون سانچو نیز در تابستان 2021 به جزیره کشیده شد. منچستریونایتد 85 میلیون یورو برای استفاده از خدمات این بازیکن انگلیسی هزینه کرد.
15- او فراتر از همه اهداف دورتموند عمل کرد: بارسلونا برای به خدمت‌گیری عثمان دمبله در تابستان 2017 هزینه 105 میلیون یورویی را به زنبورها پرداخت کرد. این مبلغ حتی تاکنون به لطف پرداخت های مختلف پاداش به 140 میلیون یورو رسیده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه