آغاز رقابت برای دومین صندلی مهم ورزش ایران

خداحافظی صالحی امیری با کمیته ملی المپیک

آغاز رقابت برای دومین صندلی مهم ورزش ایران

رئیس کمیته ملی المپیک می گوید با وجود اینکه امکان ریاست در چهار سال آینده را دارد، اما قطعاً برای دوره جدید ثبت نام نمی کند.

چند ماهی از پایان دوره چهارساله ریاست سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک می گذرد، اما مسائلی همچون عدم تصویب اساسنامه جدید توسط IOC و برگزاری بازی های آسیایی 2022 هانگژو باعث شد تا انتخابات کمی به تعویق بیفتد. اما بعد از لغو بازی های آسیایی، همگان خواستار جلو افتادن تاریخ انتخابات شدند؛ در حالی که مسئله بازنشستگی صالحی امیری هم این روزها خیلی داغ شده است.
رئیس کمیته ملی المپیک در نشستی که با رسانه‌ها داشت، رسماً اعلام کرد که قصدی برای ثبت نام در دوره جدید انتخابات نخواهد داشت و با برگزاری انتخابات در دو، سه ماه آینده از صندلی ریاست کمیته خداحافظی خواهد کرد. 
البته پیش از همه صالحی امیری در خصوص نامه بازنشستگی خود که چندی پیش در رسانه ها نیز منتشر شد، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «تاریخ بازنشستگی من براساس ۳۵ سالگی ۱۵ تیرماه خواهد بود. ماده ۱۹ می‌گوید ریاست کمیته افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود. به لحاظ سابقه ایثارگری ۳۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن را مطرح می‌کنند و الان من در سن ۶۱ سالگی هستم امکان فعالیت در چهار سال آینده را دارم اما چنین تصمیمی ندارم».
المپیک توکیو مهم‌ترین رویدادی بود که ورزش ایران در دوران ریاست صالحی امیری تجربه کرد. ایران در این رویداد عملکرد متوسطی داشت و سه طلا، دو نقره و دو برنز بدست آورد.
اما در بخش بعدی رئیس کمیته ملی المپیک که مدت‌هاست بر سر ادامه حضور او گمانه‌زنی‌های زیادی صورت می‌گیرد، رسماً اعلام کرد جای خود را در چند ماه آینده به فرد دیگری خواهد داد: «از یک سال قبل و پیش از تشکیل دولت جدید بنا به شهادت کمیسیون رسانه گفتم در دوره جدید نامزد نمی‌شوم پس بقیه تحلیل‌ها ناشی از ذهنیت منفی است که می‌خواهند از مواضع خود درباره جایگاه من صحبت کنند».
در ادامه هم خبرنگاری از صالحی امیری پرسید او به خاطر نگرانی از عدم گرفتن رأی اکثریت اعضای مجمع در انتخابات حاضر نمی شود یا خیر که رئیس کمیته المپیک چنین پاسخ داد: « چرا برای رأی آوری دغدغه باشد؟ به خاطر محبتی که اعضای مجمع دارند، در این خصوص دغدغه ندارم. اعضای مجمع با سنجش در روز مجمع مواضع خود را مشخص کردند، از طرفی در دیدارهای حضوری آن‌ها محبت داشتند، اصرار بر عدم حضور من در انتخابات دغدغه رأی نیست. واقعیت این است هدف‌گذاری من حضور چهار ساله بود و اهداف من به عنوان برنامه‌ها که مطرح شد، تلاش کردم بالای ۹۰ درصد محقق کنم. باید فضا را باز کنیم تا افرادی جوان با ایده نو به این کرسی دعوت شوند».
دیروز صالحی امیری در حضور رسانه‌ها، پایان کار رسمی خود در کمیته ملی المپیک را اعلام کرد و گفت قطعاً برای دوره جدید ثبت نام نخواهد کرد.
بدین ترتیب نام نویسی انتخابات کمیته ملی المپیک که از اوایل خرداد یا اواسط تیرماه آغاز می‌شود، شرایط پیچیده و اتفاقات جذابی را در دل خود جای خواهد داد. 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه