امام جمعه موقت مشهد: شاخصه مسئول، فراموش نکردن جایگاه و نقش مردم است

امام جمعه موقت مشهد: شاخصه مسئول، فراموش نکردن جایگاه و نقش مردم است

امام جمعه موقت مشهد گفت: مسئول مردمی باید آگاه به جایگاه مردم، مسلط به نفس و دارای احساس مسئولیت درخصوص مسائل جامعه باشد.
حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا(ع) اقامه شد، افزود: از دولت نخست جمهوری اسلامی ایران تا دولت سیزدهم، همه بدون استثنا می‌گفتند دولت ما مردمی است و مسئولان ما مردمی هستند.
وی با بیان اینکه مسئول مردمی به جایگاه و نقش مردم توجه دارد، گفت: از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب در جریان تحولات کشور بودم، اگر مردم نبودند نه انقلاب پیروز می‌شد و نه انقلاب تا الان مانده بود و اگر مردم نبودند حتی اگر ۱۰ امام خمینی هم داشتیم باز هم انقلابی باقی نمی‌ماند. امام جمعه مشهد با ذکر شاخصه‌های مسئول مردمی از زبان امام معصوم(ع) گفت: ما قدرتی برتر از ملت برای دفاع از دین نداریم و این مردم همیشه آماده دفاع از دین هستند از این رو نخستین شاخصه مسئول این است که جایگاه و نقش مردم را فراموش نکند.
فرزانه درخصوص شیوه‌های حفظ تقوا و دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان گفت: ارتباط با علی(ع) و اولاد او ما را در برابر تمایلات نفسانی و شیطان حفظ کرده و تقوای الهی کسب شده ماه رمضان را حفظ می‌کند، همچنین این ارتباط ولایی ما را در برابر قدرت‌های سلطه‌گر شیطانی در جهان نیز مصون می‌دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه