ترکش جنگ علیه ناوهای روسی

اوکراینی‌ها مدعی هدف قرار دادن یک ناوچه دیگر روسیه شدند

ترکش جنگ علیه ناوهای روسی

در ادامه جنگ دامنه‌دار روسیه و اوکراین، اوکراینی‌ها مدعی هدف قرار دادن یک ناو دیگر روسیه شدند. این منابع تأکید کردند صبح روز جمعه ناوچه آدمیرال ماکاروف را در دریای سیاه و نزدیکی جزیره زیمینی هدف قرار داده‌اند. به ادعای این منابع جنگنده‌های روسی در آسمان منطقه مشغول گشت‌زنی بوده و شناورهای امداد و نجات هم به سمت این ناوشکن حرکت کرده‌اند. ناوچه آدمیرال ماکاروف از کلاس گریگورویچ حدود ۴هزار تن وزن دارد و به توپ ۱۰۰میلیمتری، لانچر عمود پرتاب برای موشک‌های کروز و پدافندی و انواع راکت و اژدر مجهز است. البته تا لحظه تنظیم این گزارش، هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است.
از سوی دیگر، به دنبال پویش غرب برای درگیر نگه داشتن روسیه در جنگ فرسایشی اوکراین، لهستان اعلام کرد کنفرانس بین‌المللی حامیان اوکراین موفق شده بیش از 6.5میلیارد دلار کمک برای این کشور جمع‌آوری کند. به گزارش فارس، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه در این کنفرانس اعلام کرد کشورش کمک به اوکراین را ۳۰۰میلیون دلار افزایش خواهد داد و کمک‌های فرانسه از 1.7میلیارد دلار به ۲میلیارد دلار خواهد رسید. این کنفرانس به میزبانی لهستان و سوئد و با همکاری رؤسای کمیسیون و شورای اروپا و با هدف کمک به مواجهه اوکراین با آسیب‌های اقتصادی و انسانی ناشی از درگیری‌ها در این کشور برگزار شده است. کمک 2میلیارد دلاری دولت فرانسه به اوکراین پس از آن اعلام شده که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در تماس تلفنی ۱۳۰ دقیقه‌ای با مکرون درباره حمایت‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین هشدار داده است. 
از سوی دیگر نیز دولت فنلاند که قصد دارد در آینده نزدیک در پیمان نظامی ناتو عضو شود، از برنامه ارسال تجهیزات نظامی بیشتری برای اوکراین خبر داد و در عین حال اعلام کرد جزئیات آن محرمانه باقی خواهد ماند. فنلاند تاکنون 2هزارو500 قبضه مسلسل، ۱۵۰هزار خشاب، هزارو500 سلاح ضدتانک و ۷۰هزار بسته جیره نظامی برای اوکراینی‌ها ارسال کرده است. با این حال رئیس سنای روسیه با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند مسکو را غافلگیر کند، هشدار داد تمایلات ستیزه‌جویانه علیه خود را بی‌جواب نمی‌گذارند. «والنتینا ماتوینکو» افزود: «هیچ‌کس نمی‌تواند ما را غافلگیر کند. هیچ‌کس نمی‌تواند انتظار داشته باشد نیات تهاجمی او در مورد کشور ما بدون عواقب باقی بماند».

برچسب ها :
ارسال دیدگاه