کاهش 40 درصدی آمار تعدیل نیروی کار

کاهش 40 درصدی آمار تعدیل نیروی کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت وضعیت بیش از یک هزار کارخانه مشکل‌دار را بررسی کرده و ۵۰۰هزار کارگر آن‌ها را دوباره به سر کار بازگردانده است. به گزارش ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته کارگر بیان کرد: خانواده‌های کارگران بیش از ۶۰درصد جامعه ایران را تشکیل می‌دهند.
وزیر کار از بازرسی‌های گسترده از شرکت‌های دولتی و حاکمیتی درخصوص رعایت حقوق کارگران هم خبر داد و اعلام کرد: اگر این شرکت‌ها به وظایف خود عمل نکنند اسامی آن‌ها منتشر خواهد شد.
به گفته وزیر کار، ۴۰۰ هزار شاغل جدید با بیمه در سال گذشته ثبت شده که ۷۰درصد آن مربوط به نیمه دوم سال گذشته در دولت سیزدهم است. 
عبدالملکی درباره افزایش حقوق بازنشستگان کارگری هم گفت: افزایش حقوق این اقشار متناسب با افزایش حقوق کارگران به دولت پیشنهاد شده است. وی همچنین از برخورد جدی با مفاسد در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار خبر داد که منجر به رصد نزدیک به ۷۰۰ مورد فساد اقتصادی شده که پرونده برخی از آن‌ها پس از تکمیل به دستگاه قضایی ارسال می‌شود. به گفته وی، آمار تعدیل نیروی کار در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۳۸درصد کمتر شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه