مهاجرت دانش‌بنیان‌ها از خراسان شمالی

مهاجرت دانش‌بنیان‌ها از خراسان شمالی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان‌شمالی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به علت نبود زیرساخت‌های لازم و فضا برای گسترش و همچنین برخی مشکلات دیگر از این استان مهاجرت می‌کنند.
مهران گرمه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان با تلاشی که دارند برای گسترش و توسعه نیاز به فضا دارند که کارگاه‌های جدید بسازند اما با مشکل مواجه خواهند شد.
وی با بیان اینکه در این استان از نظر زیرساخت‌ها مشکل وجود دارد افزود: برخی از این شرکت‌ها نیز به شهرک‌های صنعتی منتقل و برخی نیز از استان خارج شده‌اند.
گرمه افزود: ۱۲۸ واحد فناور پارک علم‌وفناوری استان در دانشگاه‌ها و مراکز رشد مستقر هستند که بیشتر این واحدها جوان‌اند و نیازمند توجه و حمایت.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با بیان اینکه هم اینک ۱۱ هزار متر مربع فضا برای شرکت‌ها داریم، افزود: از مجموع ۳۰ شرکت دانش بنیان ۲۰ واحد آن در پارک علم و فناوری مستقر است که از این نظر با آمار کشوری فاصله داریم.
گرمه افزود: ۲۲ شرکت در این استان گواهی صنایع خلاق را دارند که از این نظر در کشور رتبه 70 را داریم و در انتهای جدول قرار گرفته‌ایم، در حالی که در این خطه از این نظر توانایی و ظرفیت بالایی وجود دارد.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی شناخت کافی از حوزه فناور نیز ندارند به همین دلیل بیشتر این واحدها به خارج از استان برای فعالیت کوچ می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه